تدوین سند راهبردی ــ عملیاتی زیباسازی پایتخت با تأکید بر هویت اسلامی ــ ایرانی


تدوین سند راهبردی ــ عملیاتی زیباسازی پایتخت با تأکید بر هویت اسلامی ــ ایرانی

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از تدوین سند راهبردی ــ عملیاتی زیباسازی شهر تهران با تأکید بر هویت اسلامی ــ ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از تدوین سند راهبردی ــ عملیاتی زیباسازی شهر تهران با تأکید بر هویت اسلامی ــ ایرانی خبر داد.

بابک نگاهداری با بیان این مطلب افزود: سند راهبردی ــ عملیاتی زیباسازی شهر تهران در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به معماری و شهرسازی اسلامی به‌ویژه، ارتقای هویت اسلامی نما و منظر شهری در تهران به‌عنوان پایتخت و الگوی سایر شهرهای کشور در حال تدوین است.

وی تصریح کرد: راهبردها و سیاست‌های مناسب و اثربخش جهت حرکت و جهت‌گیری به‌سوی یک طرح آرمانی که مبتنی بر چشم‌انداز تهران در افق 1404 و اصول و ارزش‌های شهر اسلامی ــ ایرانی هست و برنامه‌های عملیاتی و ضوابط اجرایی مرتبط با آنها از اهم خروجی‌های طرح هستند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران همچنین  از تدوین نظام جامع مدیریت محیط زیست در شهرداری پایتخت خبر داد و گفت: شهر تهران نیز همانند بسیاری از کلان‌شهرهای دیگر جهان، از مشکلات فزاینده زیست‌محیطی رنج می‌برد. ذرات معلق و گازهای حاصل از فرایند احتراق و  آلودگی صوتی تنها بخشی از مشکلات زیست‌محیطی شهر تهران را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: رشد بی‌رویه جمعیت، تمرکز بیش از حد مراکز اقتصادی و صنعتی، ضعف زیرساخت‌های فنی، قانونی و فرهنگی و شرایط خاص طبیعی شهر تهران (به‌خصوص از بعد توپوگرافی) از جمله مهم‌ترین علل پدید‌آمدن مشکلات زیست‌محیطی در این شهر است  که به‌تدریج به چالش عمده‌ای برای سلامت و حیات اقتصادی و اجتماعی جامعه شهری تهران تبدیل شده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به عدم موفقیت نهادهای مسئول در بهبود محیط زیست شهر عنوان کرد: یکی از بارزترین دلایل این ناکامی در عدم یکپارچگی و انسجام و ضعف ساختار‌های موجود است.

نگاهداری ادامه داد: در واقع، نهادهای مختلف در این حوزه ؛ وظایف شفاف و مشخصی ندارند، همچنین از هماهنگی و همگرایی لازم برخوردار نیستند و در بسیاری موارد دچار موازی‌کاری می‌شوند.

وی با اشاره به همکاری مرکز مطالعات و ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در تهیه سند راهبردی ــ عملیاتی ارتقای مدیریت زیست‌محیطی شهرداری تهران گفت: ایجاد شفافیت در وظایف زیست‌محیطی مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از نهادهای مسئول در حوزه محیط زیست شهری، تبیین هم‌پوشانی‌ها و تشخیص تداخل مسئولیت‌ها و اختیارات نهادهای درگیر، و ارائه راه‌کارهای مقتضی برای آنها از مهم‌ترین اهداف تهیه این سند است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon