داستان صوتی مجید قیصری برای «۱۷۵ غواص شهید دست‌بسته»

داستان صوتی مجید قیصری برای «175 غواص شهید دست‌بسته»

خبرگزاری تسنیم: چندی پیش پیکر ۱۷۵ شهید غواص دست‌بسته که توسط نیروهای بعثی زنده‌به‌گور شده بودند به کشور بازگشت و پس از آن بود که هنرمندان، شاعران و نویسندگان برای این داستان واکنش‌های مختلفی را بروز داده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صبح روز 28 اردیبهشت 94 بود که سردار سید محمد باقر‌زاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم استقبال از پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس که از مرز شلمچه وارد کشور شدند، گفت: پیکرهای 175 تن از شهدایی که امروز وارد کشور شدند، متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که در عملیات کربلای4 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند.

نیروهای بعثی‌ای که امروز جمعی از آن‌‌ها باقی ماندگان دوران صدام هستند و در حلقه تکفیری‌های حاضر در عراق و سوریه به جنگ علیه مردم و مسلمانان این منطقه مشغولند.

وقتی این خبر توسط سردار باقرزاده اعلام شد، موجی گسترده در فضای مجازی و سطح جامعه به راه افتاد و واکنش‌های احساسی بسیاری میان اقشار مختلف شکل گرفت. بعد از خبر تفحص 175 شهید غواص، افکار و احساسات مردم کشور در چند روز اخیر به‌شدت جریحه‌دار شده و این بار نیز شبکه‌های اجتماعی موبایلی یا سایت‌های اشتراک‌گذاری فیلم و عکس باز هم محفلی برای بازتاب احساسات مردمی شده‌اند. کار به جایی رسیده که این روزها تاکنون چندین هزار پست و عکس‌ در شبکه‌های اجتماعی مختلف با این موضوع منتشر شده است.

مجید قیصری، داستان‌نویس و نگارنده رمان «سه دختر گل‌فروش» در رابطه با این موضوع داستانی را نگاشته و آن را به‌شکل صوتی منتشر کرده است.

صوت این داستان را در ذیل می‌شنوید:

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران