بازدید میهمانان خارجی مراسم سالگرد امام (ره) از دستاوردهای جهاد دانشگاهی

بازدید میهمانان خارجی مراسم سالگرد امام (ره) از دستاوردهای جهاد دانشگاهی

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به برنامه‌های جهاد دانشگاهی در ۲۶ سالگرد امام (ره) گفت: میهمانان خارجی مراسم سالگرد امام (ره) از دستاوردهای جهاد دانشگاهی بازدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مهدی فیض معاون فرهنگی جهاد دانشگاه در نشستی خبری ضمن اشاره به برنامه‌های این نهاد همزمان با بزرگداشت امام خمینی اظهار داشت: رویکرد جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی زنده داشتن روحیه‌ای است که امام از طریق آن در جوانان عزتمندی و خودباوری ایجاد کرد.

وی افزود: مبنای کار جهاد دانشگاهی در حوزه امام (ره) و انقلاب مستند به فرمایشات امام (ره) وصیتنامه، سیره زندگی امام (ره) و نحوه تصمیم‌گیری ایشان در دوران انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره امام خمینی (ره) است،

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه امروز مقام معظم رهبری بهترین معرف اندیشه‌های امام (ره) است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری جهت‌گیری کلی انقلاب را به سمت تمدن نوین اسلامی مطرح کردند و جهاد نیز هدف و مسیر خود را در همین مسیر می‌بیند.

فیض با اشاره به اینکه حدود دو ماه قبل ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد امام (ره) در جهاد دانشگاهی ایجاد شده است، گفت: در این مدت 7 جلسه برگزار شده است و برنامه‌هایی را برای 26 سالگرد امام در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی گفتمان اسلام سیاسی امام خمینی (ره)  در بهمن سال آینده اضافه کرد:جهاد دانشگاهی  با کمک موسسه تنظیم نشر و آثار امام خمینی (ره)  این همایش را به منظور بررسی از آثار و مقالات صاحب‌نظران خارجی و داخلی با هدف مقایسه تطبیقی گفتمان سیاسی امام (ره) با سایر گفتمان‌هایی که توسط دشمن ایجاد شده‌اند از جمله طالبان و داعش برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به برگزاری نشستی با حضور تعدادی از مهمانان خارجی مراسم سالگرد امام خمینی (ره) افزود: بخش داخلی این همایش نیز در آبان‌ماه برگزار می‌شود و برگزیدگان در همایش بین‌المللی ارائه مقاله خواهند داشت.

فیض به برخی دیگر از برنامه‌های جهاد دانشگاهی همزمان با مراسم سالگرد امام (ره)  اشاره کرد و گفت: انتشار گاهنامه رایحه با محور اندیشه‌های امام (ره) و نسبت دیدگاه‌های امام (ره) با قرآن به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، رونمایی از  پایگاه جامع اطلاعات علمی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، بازدید تعدادی از مهمانان خارجی را از دستاوردهای علمی فرهنگی جهاد دانشگاهی در پژوهشگاه رویان، جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف و موسسه خبری ایسنا و ایکنا، انتشار کتاب امام در کلام رهبری، مسابقه دانشجویی "الفبای انقلاب اسلامی" ویژه دانشجویان سطح شهر تهران از دیگر برنامه‌های جهاد دانشگاهی همزمان با مراسم سالگرد امام (ره) است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon