گسترش احساسات ضد یهودی در دانشگاه‌های آمریکا+عکس

گسترش احساسات ضد یهودی در دانشگاه‌های آمریکا+عکس

خبرگزاری تسنیم: احساسات ضدیهود در بین دانشجویان حاضر در دانشگاه‌های آمریکا افزایش قابل توجهی یافته و همین مسئله نگرانی نهادهای صهیونیستی را درپی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سال تحصیلی گذشته دانشگاه‌ها آمریکا شاهد افزایش قابل توجه احساسات ضد صهیونیستی بود." لیگ ضد افترا" که یک سازمان یهودی است و هدف از آن مقابله با یهودی ستیزی است روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به افزایش احساسات ضد یهودی در بین دانشجویان و دانشگاه‌های آمریکا هشدار داد.

ناظر فعالیتهای ضد یهود گزارش داد که در سال تحصیلی 2014-2015 بیش از 520 برنامه ضد اسرائیلی در خوابگاه‌های دانشگاهی تشکیل شد که این رقم افزایشی 38 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. طبق این گزارش در سال گذشته 29 کمپین مرتبط به  تحریم و مجازات افراد و محصولات اسرائیلی تشکیل شد که در مقایسه با سال قبل از آن حاکی از افزایش دو برابری بود.

"لیگ ضد افترا" همچنین لیستی از موارد مختلف یهود ستیزی در دانشکده‌های دانشگاهی منتشر کرده که در بسیاری از آنها دانشجویان یهود هدف تخریب  و شعار قرار گرفته اند. آبراهام فاکسمن، مدیر "لیگ ضد افترا"  دراین باره گفت: این اتفاقات دردسرساز بوده و با توجه به فضای موجود در دانشکده‌ها علیه دانشجویان یهود باعث ایجاد نگرانی در میان جامعه یهودیان شده است. هرچند اغلب دانشجویان یهود  در دانشگاه‌های خود احساس امنیت می‌کنند اما مواردی گزارش شده که ناراحت کننده بوده و باید با دقت مورد توجه قرار گیرند.دانش‌آموزان نباید برای حضور در زندگی دانشجویی مجبور به پنهان کردن هویت یهودی خود شوند.

اوایل ماه جاری میلادی  هیئت قانونگذاری ایلینویز طرحی علیه تحریم‌های اسرائیل به تصویب رساند که به اعتقاد فعالان حامی رژیم صهیونیستی کمک قابل توجهی در مسیر مشروعیت بخشی این رژیم به شمار خواهد رفت. قوانین ایلینویز اعطای کمک هزینه‌های دولتی به شرکتهای تحریم کننده اسرائیل را محدود خواهند ساخت. جیکوب بایم، مدیر اجرایی " اسرائیل در ائتلاف دانشگاهی " که به شدت از قوانین اخیر ایلینویز حمایت کرده دراین باره گفت: این قانون در راستای مخالفت با رفتاری تصویب شد که در تضاد با منافع آمریکا و حمایت این کشور از صلح در خاورمیانه بوده است.

تصویب قوانین اینچنینی و همچنین اجرای آن در محیطی چون دانشگاه با مخالفت بسیاری از فعالان و دانشجویان همراه بوده و آن را نقض آشکار آزادی بیان دانسته‌اند. چنین مسئله‌ای می‌تواند باعث جذب تعداد بیشتری از مردم به چنین گروه‌های ضد اسرائیلی شده و همین موضوع نگرانی حامیان اسرائیل را به همراه داشته .

برخی از موارد گزارش شده درباره احساسات ضدیهود در پردیس‌های دانشگاهی آمریکا:

  • ماه می در درکسل دانشجویی پس از بازگشت به محل اقامت خود متوجه واژه "یهود" و همچنین یک صلیب شکسته در کنار پرچم اسرائیل شد.
  • در ماه آوریل چندین صلیب شکسته شده بر روی دیوارهای دانشگاه استنفورد ترسیم شد. در همین ماه شعارهایی چون "به شما هشدار داده‌ایم" و همچنین علامت صلیب شکسته بر روی دیوارهای دانشگاه میسوری مشاهده شد.
  • ماه مارس بر روی دیوارهای سرویس بهداشتی دانشگاه کالیفرنیا مطلبی با این عنوان قابل مشاهده بود: صهیونیستها باید به اتاق‌های گاز فرستاده شوند.

رصد دقیق چنین وقایعی از سوی نهادهای صهیونیست را می‌توان ناشی از احساس خطر آنها دانست و باید گفت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در عرصه بین‌الملل در ایجاد چنین احساساتی بی‌تاثیر نیست.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان