نرخ بیکاری مازندران از متوسط کشوری بالاتر است

نرخ بیکاری مازندران از متوسط کشوری بالاتر است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به ارتقاء شاخص‌های اشتغال در استان، گفت: نرخ بیکاری مازندران از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، امیدعلی پارسا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران در استانداری، اظهار داشت: نرخ بیکاری در مازندران از متوسط کشوری بالاتر است.

وی افزود: بخش کشاورزی 27 درصد سهم کشور را تشکیل می‌دهد که باید این سهم افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران تفاوت معناداری در حوزه آب و فضاهای فرهنگی با کشور داریم، تصریح کرد: باید در این زمینه گام اساسی برداریم.

پارسا با بیان اینکه سرانه فضاهای فرهنگی مازندران دو صدم مترمربع است، افزود: این سرانه در کشور 4 صدم متر مربع است.

وی با اعلام اینکه 55 درصد اعتبارات مصوب استان مربوط به سال‌های برنامه تخصیص یافته است، گفت: نقش اعتبارات استانی در جهت ریشه‌کنی فقر کمتر از 10 درصد است.

پارسا با اشاره به اینکه اعتبارات محدود استانی جوابگوی رفع مشکلات استان نیست، افزود: دو هزار میلیارد تومان تکمیل اعتبارات نیمه‌تمام مازندران اعتبار نیاز دارد که با این روند اعتبارات 9 تا 10 سال زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه مطالعات آمایش سرزمینی مازندران هفته آینده نهایی می‌شود، گفت: از طریق شورای برنامه‌ریزی و توسعه باید گام‌های اساسی برای توسعه مازندران برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به اینکه سهم اعتبارات عمرانی و رشد آن در سال جاری بیش از سایر بخش‌ها است، افزود: رشد اعتبارات مازندران از متوسط کشور سهم بالاتری دارد.

پارسا با بیان اینکه توسعه همه جانبه مازندران را در جلسات شورا پیگیری می‌کنیم، گفت: سند آمایش سرزمین، نقشه راه توسعه استان قلمداد می‌شود.

وی با تاکید بر استقرار انضباط مالی در بودجه دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: پروژ‌های عمرانی مازندران باید برای بهره‌برداری اولویت‌بندی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به اینکه تقویت اقتصاد مقاومتی با اولویت بخش خصوصی را در پروژه‌ها برنامه‌ریزی کردیم، افزود: باید جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران هدفمند برگزار شود.

جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon