نوروززاده: مدیرانی که منابع سایپا را بر باد دادند از سازمان گسترش نبودند

نوروززاده: مدیرانی که منابع سایپا را بر باد دادند از سازمان گسترش نبودند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان گسترش گفت: مدیرانی که در آن سال تصمیمات نامناسبی را برای گروه سایپا گرفتند و منابع این شرکت را به باد دادند مربوط به سازمان گسترش نیست چرا که به این سازمان نیز تصمیمات سیاسی تحمیل شده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا نوروززاده رئیس سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت سایپا با بیان اینکه اتفاقات سال 89 نتایج بسیار نامناسبی برای این شرکت داشت و تاکنون سایپا را درگیر خود کرده است اظهار داشت: من جمله امروز آقای مدنی را اصلاح می‌کنم، مدیرانی که در آن سال تصمیمات نامناسبی را برای گروه سایپا گرفتند و منابع این شرکت را به باد دادند مربوط به سازمان گسترش نیست چرا که به این سازمان نیز تصمیمات سیاسی تحمیل شده بود.

وی با بیان اینکه به جای توسعه محصول در آن مقطع حرف واردات شده بود، گفت: هم اکنون کالاهایی از جمله کاهوی چینی یا انگور از فرانسه، سنگ قبر، چوب بستنی و خاک نرم برای گربه وارد کشور می‌شود که اینها با وجود اینکه عدد قابل توجهی نیستند اما فرهنگ کشور را آزار می‌دهد.

رئیس سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران تصریح کرد: زمانی که تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه سایپا را فروختند منابعی که باید صرف توسعه تولید در این شرکت می‌شد را در جاهای دیگر خرج کردند. به اعتقاد من به جای فروخته شدن این منابع اگر دارایی‌های این شرکت را آتش می‌زدند آثارش به مراتب کمتر از اثرات مخرب فروش دارایی‌ها بود.

وی با بیان اینکه درسال 90 با تلاش بی وقفه قطعه سازان و کارگران تولید صنعت خودرو به بالاترین حد خود رسیده بود افزود: اما در سالهای 91 و 92 وقتی ارز به مرز هزارتومان رسید دیگر حرف واردات مطرح شد و در این شرایط قطعه ساز دیگر توجیهی برای تولید داخلی محصولات نداشت و آنها را وارد می‌کرد.

نوروززاده با اشاره به اینکه زمانی که ارز به سه هزار تومان رسید نه امکان واردات قطعات وجود داشت و نه قطعه ساز امکان تولید داخل آن را پیدا کرده بود تصریح کرد: در جلسه‌ای که با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتم به وی اعلام کردم در یمین و یسار من یک شرکت خودروساز با بدهی بانکی هزار میلیاردی و یک شرکت خودروساز دیگر با بدهی بیش از هزار میلیارد تومان است که این موضوع باعث شده سطح تولید در کشور کاهش پیدا کند. باید برای این موضوع راهکار مناسبی از سوی وزارتخانه اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: عده‌ای با تصمیمات نابخردانه و یا ناآگاهانه این صنعت را با مشکلاتی روبرو ساختند که نیازمند کمک همه جانبه مسئولین است.

رئیس سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران خطاب به مدنی گفت: آقای مدنی هیچ نقص و کاستی در کار خود نداشت و نهایت تلاش خود را برای ساماندهی شرکت سایپا انجام داده است برهمین اساس باید به جای تودیع و معارفه از کلمه تکریم و معارفه برای این فرد استفاده کرد.

وی با اشاره به انتخاب آقای جمالی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سایپا گفت: شرکت سایپا در این مقطع نیازمند یک مدیر برای سازماندهی به موضوعات مالی و تصمیمات مناسب برای جبران نقدینگی است البته این تصمیم به معنای عملکرد ناموفق آقای مدنی نیست بلکه ایشان خود درخواست استعفا داده بودند و در کنار این این شرکت نیازمند مدیری جوان برای سازمان دهی مشکلات مالی خود بود.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین