نوبخت: زمان دقیق سفر رئیس‌جمهور به مازندران مشخص نیست

نوبخت: زمان دقیق سفر رئیس‌جمهور به مازندران مشخص نیست

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان‌ها فرصتی برای توسعه مناطق است، گفت: زمان دقیق سفر رئیس‌جمهور به مازندران مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد باقر نوبخت بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران در استانداری، اظهار داشت: فصل مشترک دغدغه مسئولان استان، گله‌مندی از عدم رشد مازندران متناسب با ظرفیت موجود آن است.

وی افزود: مازندران حق بزرگی به کشور دارد و بر اساس وظیفه، عادلانه به ایفای تعهدات تخصیص بودجه در این منطقه خواهم پرداخت.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه شمال ایران استعداد بالایی برای کمک به ایران دارد، تصریح کرد: باید نسبت به توسعه منطقه شمال و مازندران گام اساسی برداریم.

نوبخت با بیان اینکه بودجه 94 فرصتی بوده که می‌تواند به بخشی از نیازهای استان پاسخ مثبت دهد، افزود: اعتبارات ملی استانی شده مازندران از 298 میلیارد تومان سال 93 به 391 میلیارد تومان با 31 درصد افزایش در سال 94 رسیده است.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه اعتبارات جاری مازندران از 256 میلیارد تومان سال 93 به 311 میلیارد تومان در سال 94 افزایش یافته است، گفت: تمام تلاش بنده برای اختصاص بیشترین اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مازندران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در دور نخست ریاست جمهوری خود سفر به استان‌های کشور خواهد داشت، افزود: رئیس جمهور در آینده سفری به مازندران خواهد داشت ولی زمان دقیق سفر رئیس جمهور به مازندران مشخص نیست.

نوبخت با بیان اینکه مازندران در پوشش سبز خود دارای مشکلات دیرینه مختص سه استان شمالی است، گفت: باید مادامی که بنده در این مسئولیت در خدمت مسئولان شمال کشور هستم، برای توسعه استان‌های شمالی و رفع عقب‌ماندگی‌های مازندران گام برداشته شود.

وی با اعلام اینکه مازندران و استان‌های شمالی پیشانی توسعه استان‌های کشور هستند، تصریح کرد: سراسر استان دارای کمربند سبز بوده که همچنان از فقر رنج می‌برد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مسئولان از پیگیری پروژه‌های قطره‌چکانی در استان خودداری کنند، افزود: مسئولان به‌دنبال پیگیری برای بودجه پروژه‌های بزرگ ملی باید باشند.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه تا چند ماه آینده تدوین می‌شود، گفت: باید مسئولان استان بر اساس نیازهای مهم مازندران نسبت به تهیه قانونمند برنامه ششم توسعه مازندران اقدام کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه اسناد پیش‌نویس برنامه ششم توسعه استان‌ها توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها تدوین می‌شود، افزود: تهیه طرح‌ها و پروژه‌ها بر اساس آمایش سرزمینی باید باشد.

وی با بیان اینکه استکبار چشم امید به مناطق کشور را دارد، گفت: امن‌ترین کشور منطقه هستیم و برای توسعه مناطق تلاش می‌کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه طرح‌های عمرانی گذشته نباید برای مسئولان فلج کننده شود، تصریح کرد: این طرح‌ها باید توسط دولت، مشارکت بخش خصوصی و همکاری‌های استانی بهره‌برداری شود.

وی از افتتاح 246 طرح نیمه‌تمام در کشور طی سال گذشته خبر داد و افزود: این طرح‌ها دارای توجیه فنی و پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است.

سخنرانی و حضور در مراسم سالگرد مرحوم دامادی نماینده فقید مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و شرکت در جشن ازدواج هزار نوعروس مازندرانی از برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور به مازندران است.

انتهای پیام/ی*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon