دروغ‌گویی آل‌سعود و رسانه‌هایش درباره انفجار تروریستی الدمام

دروغ‌گویی آل‌سعود و رسانه‌هایش درباره انفجار تروریستی الدمام

خبرگزاری تسنیم: رژیم آل‌سعود که به‌سبب آشکار شدن نقش خود در حمایت از تروریسم تکفیری و انفجار هفته گذشته در منطقه شیعه‌نشین قطیف در تنگنای شدید قرار گرفته است، در پی انفجار تروریستی جدید در منطقه الدمام به گمراه‌سازی و فریب افکار عمومی روی آورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، در حالی که کمیته‌های مردمی عامل شکست تروریست انتحاری و ناکامی وی در ورود به مسجد امام حسین(ع) منطقه العنود شهر دمام عربستان بودند، رسانه‌های سعودی به گمراه سازی در این زمینه و وارونه کردن حقایق روی آوردند.

بر اساس این گزارش،‌ از همان لحظه وقوع انفجار تروریستی در مسجد امام حسین(ع) در محله العنود شهر الدمام عربستان، رسانه‌های شنیداری، دیداری و الکترونیک آل سعود یک شیوه کاملاً جدا از واقعیت‌های میدانی را در پیش گرفته و بر بازی احمق پنداشتن افکار عمومی پافشاری کردند، این رسانه‌ها به‌جای انتقال واقعیت به وارونه سازی آن روی آوردند.

تروریست انتحاری، جنایت خود را در الدمام مرتکب شد، اما رسانه‌های رسمی آل سعود به انتقال پندارها و آنچه خود ساخته و پرداخته کردند، در راستای منافع پادشاهی سعودی در سایه تنگنایی که این رژیم به‌سبب حمایت مستقیم از تکفیری‌ها گرفتار شده است، روی آوردند.

پایگاه‌های الکترونیک و فعالان طرفداران آل سعود بلافاصله پس از انفجار تروریستی در الدمام شروع به انتشار اخباری کردند مبنی بر اینکه، یک آتش‌سوزی در پارکینگ مسجد امام حسین(ع) در محله العنود رخ داده است... این روایت ساختگی را بسیاری از فعالان طرفدار آل سعود در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی تکرار کردند تا اینکه،‌ وزارت کشور سعودی یک بیانیه رسمی صادر کرد و از همه رسانه‌های سعودی در داخل و خارج خواست از این بیانیه استفاده کنند.

وزارت کشور سعودی در بیانیه خود مدعی شد که دستگاه‌های امنیتی توانستند تلاش برای اجرای جنایت تروریستی حمله به نمازگزاران در مسجد العنود در شهر الدمام را خنثی کنند، نمازگزارانی که در حال ادای نماز جمعه بودند.

این بیانیه ادعا کرده است نیروهای امنیتی به یک خودرو هنگام حرکت به‌سمت پارکینگ مجاور مسجد مشکوک شدند،‌ هنگامی که به‌سمت آن رفتند،‌ انفجار در خودرو رخ داد که به کشته شدن چهار نفر منجر شد که گمان می‌رود حداقل یکی از آنها راننده خودرو باشد. این حادثه همچنین سبب شعله‌ور شدن آتش در برخی خودروها شد.

در ادامه بیانیه گمراه کننده وزارت کشور سعودی ادعا شده است نتایج تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که انفجار همزمان با توقف خودروی مشکوک رخ داد و انفجار ناشی از اقدام فردی بود که لباس زنانه به تن کرده بود و خود را در حالی که کمربند انفجاری به خود بسته بود، در آستانه ورودی مسجد هنگامی که نیروهای امنیتی قصد بازرسی وی را داشتند، منفجر کرد که بر اثر آن، فرد انتحاری و سه نفر دیگر کشته و چهار نفر هم زخمی شدند که به بیمارستان منتقل شدند و حادثه همچنان تحت پیگیری امنیتی است.

بر اساس ادعاهای وزارت کشور سعودی، عناوین اصلی رسانه‌های رژیم در روز بعد یعنی شنبه به این شرح است:

 

روزنامه الشرق الاوسط: تروریسم الدمام را هدف قرار داد و هوشیاری نیروهای امنیتی، کشتار در مسجد را خنثی کرد.

روزنامه الریاض: چهار نفر در جریان خنثی شدن تلاش تروریستی برای حمله نمازگزاران در الدمام، جان باختند.

روزنامه عکاظ: خنثی شدن عملیات انتحاری که مسجد العنود در الدمام را هدف قرار داده بود.

روزنامه سبق: یک فرد انتحاری در پوشش لباس زنانه، خود را در ورودی مسجد منفجر کرد.

روزنامه الوطن: هوشیاری، الدمام را از سناریوی القدیح (جنایت هفته گذشته تروریست‌های تکفیری در شهید و زخمی کردن دهها نمازگزار شیعی در منطقه قطیف) محافظت کرد.

 

روزنامه المدینه: یک فرد انتحاری با لباس زنانه، خود را هنگام خطبه جمعه در محله العنود دمام منفجر کرد.

روزنامه الیوم: خنثی شدن جنایت تروریستی در الدمام و انفجار عامل آن با کمربند انفجاری پیش از هدف قرار دادن نمازگزاران

روزنامه الجزیره: یک تروریست با لباس زنانه، خود را در ورودی مسجدی در الدمام منفجر کرد.

 

شبکه العربیه: پنج حادثه تروریستی بزرگ در سعودی خنثی شد.

روزنامه المدینه: نیروهای امنیتی فتنه را دفع و جمعه خونین را خنثی کردند.

روزنامه الوطن: هوشیاری الدمام از سناریوی القدیح و امنیت مساجد الشرقیه با تدابیر پیشگیرانه تحکیم می‌یابد.

هر کس رسانه‌های آل سعود را از روز جمعه به بعد می‌خواند و مشاهده می‌کند، به‌وضوح می‌بیند که این رسانه‌ها به‌عمد از اشاره به هرگونه نقش اعضای کمیته‌های مردمی که مردم مظلوم شیعه شرق عربستان پس از انفجار تروریستی هفته گذشته در القدیح قطیف برای حمایت از مساجد و مراکز عبادتی تشکیل داده بودند، خودداری کردند.

روایت‌های رسمی آل سعود بر تلاش‌های ساختگی نیروهای امنیتی در جلوگیری از حرکت فرد انتحاری به‌سمت مسجد متمرکز است در حالی که شاهدان و تمام کسانی که از لحظه انفجار در مکان حضور داشتند، این ادعا را رد می‌کنند. ادعای رسانه‌های سعودی و مقامات رژیم در حالی است که کمیته‌های مردمی نزدیک مساجد و مراکز تجمع و حسینیه‌های منطقه شیعه نشین شرق عربستان با هدف خنثی کردن هرگونه تلاش تروریست‌های تکفیری برای ارتکاب جنایت جدید در این منطقه مستقر شده‌اند.

روایت ساختگی رسانه‌های رسمی آل سعود و وزارت کشور رژیم را توئیت‌نویس مشهور عربستانی ملقب به مجتهد تکذیب می‌کند که در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: از اطلاعات زیر تحقیق به عمل آمد: آن که مانع انفجار فرد انتحاری در داخل مسجد شد،‌ کمیته‌های مردمی تشکیل شده از سوی شیعیان بودند و نیروهای امنیتی سعودی هیچ نقشی در آن نداشتند.

نگاهی به بیانیه وزارت کشور سعودی و خبرنگار شبکه العربیه وابسته به رژیم هم بر دروغ بودن ادعای رژیم در خصوص ماجرای انفجار تروریستی در الدمام مهر تأیید می‌زند:

بیانیه وزارت کشور سعودی: خودرو در پارکینگ منفجر شد.

خبرنگار شبکه العربیه سعودی: فردی خود را در ورودی مسجد پس از آنکه از ورود وی جلوگیری شد، منفجر کرد.

خاطرنشان می‌شود تروریست تکفیری درصدد ورود به مسجد امام حسین(ع) منطقه العنود شهر الدمام با لباس زنانه بود، اما هوشیاری نیروهای دفاع مردمی که برای حمایت از مساجد و مراکز عبادت منطقه شیعه نشین در شرق عربستان در پی انفجار تروریستی اخیر در منطقه القدیح قطیف تشکیل شده است، توطئه تروریست انتحاری را خنثی کرد و تروریست مذکور خود پس از خنثی شدن تلاشش برای انفجار در داخل مسجد، خود را بیرون مسجد منفجر کرد که در این راه سه نفر از نیروهای مردمی که مانع ورود تروریست انتحاری به مسجد مملو از نمازگزاران جمعه شده بودند، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان