ابوترابی‌فرد: بازگشت امت اسلام به هویت دینی خود زمینه‌ساز تحقق حکومت جهانی مهدوی است

ابوترابی‌فرد: بازگشت امت اسلام به هویت دینی خود زمینه‌ساز تحقق حکومت جهانی مهدوی است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت ملت بزرگ ایران و امت اسلام در سراسر جغرافیای اسلامی برای بازگشت به هویت دینی و اسلامی خود گامی بلند برای تحقق حکومت جهانی مهدوی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی‌فرد صبح امروز در یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما، اظهارداشت: خدا در قرآن هشدار می‌دهد که اگر انسان از راه فطرت فاصله بگیرد، این انحراف و بازگشت از دین، بازگشت از فطرت پاک انسانی و روی گرداندن از فطرت عقل پرورده شده با علم و دانش است.

وی گفت: اگر انسان مشعل پرفروغ عقل را خاموش و در غبار هوا و هوس حرکت کرد و از دین حق، فرهنگ‌ساز و خالق تمدن وحیانی فاصله گرفت، اراده خدای سبحان بر آن است که قومی آراسته به عقل و دانش و پرورده شده در پرتو انوار ایمان و آراسته به خصایص والای انسانی مدیریت جهان را در دست بگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های قومی که مدیریت جهان را باید در دست بگیرد، برای جامعه انسانی امید بخش است. نخستین ویژگی آن است که محبوب خدای متعال است و قومی در هم فشرده، متراکم و امتی واحد به معنای واقعی کلمه بوده که در راه آرمان‌ها و اهداف ایستاده و مقاوم هستند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: این قوم، قومی هستند که راه را شناخته و در همین راه گام بر می‌دارند، این کار آن‌ها را محبوب خدای متعال کرده است بنابراین به افتخار تبعیت از پیامبر اکرم نائل شده‌اند و با رسول الله (ص) معیت دارند.

وی افزود: اگر بخواهیم حقیقت فرهنگ و مفهوم انتظار را تحلیل کنیم، چیزی جز انتظار لقاء خدای متعال نیست و منتظران در انتظار لقاء خدای سبحان هستند. این لقاء را در مدرسه مهدویت جستجو می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جامعه بشری در سایه حکومت مهدوی است که خداشناس می‌شود؛ انسان موحد دغدغه هدایت انسان‌ها را داشته و دغدغه حرکت جامعه را دارد، انسان موحد در اندیشه تعالی جامعه بشری با نهایت تواضع، ادب و فروتنی است.

‌ابوترابی‌فرد اظهار داشت: ایستادگی نظام اسلامی مقابل نظام سلطه برای آن است که راه تکامل جامعه بشری هموار شود و بزرگ‌ترین مانع فراروی حرکت تکامل جوامع بشری، قدرت‌های استکباری در طول تاریخ بشر بوده‌اند.

وی گفت: امروز دنیا، نظام اسلامی را در چهره نورانی آیات حیات بخش قرآن مشاهده کرده و قرار گرفتن نظام اسلامی در کنار ملت‌های مظلوم منطقه چون مردم مظلوم یمن و فلسطین، همچنین ملت عراق همان آموزه قرآن کریم است.

نایب رئیس‌ مجلس شورای اسلامی افزود: حرکت ملت بزرگ ایران و امت اسلام در سراسر جغرافیای اسلامی برای بازگشت به هویت دینی و اسلامی خود گامی بلند برای تحقق حکومت جهانی مهدوی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی نوید بخش خلق تمدن توحیدی بر فراز کره خاکی به دست توانای امام زمان (عج) است و نیاز به مجاهدت در راه خدا داریم، افزود: اگر با دید خرد پرورده با علم و تعالی یافته با معرفت الله نظر داشته باشیم، مشاهده خواهیم کرد که این انقلاب چگونه از فراز و نشیب‌های دشوار با چالش‌های شکننده با عزت عبور کرده است.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: حرکت و شکوه و عزت راه را برای خلق امید نسبت به آینده جهان و شکل‌گیری تمدن مهدوی و سیطره حق بر کره خاکی هموار کرده است؛ امروز به سمت افق‌های روشنی حرکت می‌کنیم که نگاه توحیدی راه را برای نگاه شکست خورده مادی مبتنی بر امیال و هوای نفس‌ها مسدود کرده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon