انتشار اینترنتی عکس‌های گلزار شهدای سراسر کشور به تفکیک استان

انتشار اینترنتی عکس‌های گلزار شهدای سراسر کشور به تفکیک استان

خبرگزاری تسنیم: دبیر جشنواره عکس قاب سرخ گفت: در آینده نزدیک در حوزه اینترنتی تمام عکس‌ها از گلزار شهدای سراسر کشور را به تفکیک استان، نام شهر و نام عکاس درج خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس قاب سرخ با حضور حجت الاسلام شهیدی محلات رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و معاون رئیس جمهور، سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار خضرایی رئیس باغ موزه دفاع مقدس، حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، احسانی مدیر شبکه یک سیما، و جمعی از مدیران بنیاد شهید در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

محمد اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر جشنواره عکس قاب سرخ در این مراسم با اشاره به عکاسی دفاع مقدس گفت: در ژانر عکاسی دفاع مقدس ثبت موقعیت انسانی و نشان دادن معنویت حاصل از دفاع از کیان و ارزشها را دیده‌ایم. عکاسی جنگ به مخاطب کمک می‌کند بداند چه اتفاقی افتاده و عمق فاجعه را دریابد در عکاسی جنگ جهانی دوم این وضعیت بیشتر به حالت حس وطن پرستی اشاره داشته است. اما در جنگ ویتنام عکاسی جنگ عکاسی نفرت و فاجعه جنگ را در برداشت.

وی افزود: همه اینها درحالی است که در دفاع مقدس در فضای آرام و مطمئنی با معنویت خاص عکاسی جنگ را پیگیری کردیم. کسانی که داوطلبانه به جنگ و جهاد رفته بودند در این اثرسازی‌ها نقش داشتند در عکاسی جنگ و بعد از جنگ نماد آرامش و شعور معنوی را در قاب دوربین‌ها مشاهده کردیم. و برخلاف ویتنام که همه عکس‌ها دارای خشونت است در عکاسی ما رزمندگان در خط مقدم به دعا مشغولند و شما از جنگ جز طراوت و شجاعت چیزی نمی‌بینید و همه اینها دارای معنویت خاص خود است.

اسفندیاری با اشاره به جشنواره قاب سرخ گفت: این جشنواره برای آن برقرار شد که بتوانیم جنگ و عکاسی بعد از جنگ را دوباره ببینیم برای درست دیدن و درست ورق زدن تاریخ و به ثبت رساندن اندیشه دفاع این همت برقرار شد. سه هزار عکس ظرف مدت یک ماه از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد. 5 استاد دانشگاه به عنوان هیئت داوران این عکس‌ها را بررسی کردند، 200 عکس برای ثبت واقعه در کتاب انتخاب شد و در ماه‌های آینده منتشر می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید در ادامه تصریح کرد: از مجموع سه هزار عکس 72 عکس برای نمایشگاه در گالری فکه انتخاب شد که این نمایشگاه تا فردا برقرار خواهد بود و از این میان 9 قطعه عکس انتخاب شدند تا در مراسم امروز از آنان تقدیر شود در آینده نزدیک به همت دوستان در حوزه عکاسی در بخش عکاسی حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در حوزه اینترنتی قاب سرخ شهدا را مشاهده خواهیم کرد و تمام عکس‌ها از گلزارهای شهدای سراسر کشور را به تفکیک استان، نام شهر و نام عکاس درج خواهیم کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران