واگذاری‎کارخانجات نباید به زمین خواری منجر شود


واگذاری‎کارخانجات نباید به زمین خواری منجر شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: واگذاری کارخانجات نباید به زمین خواری برسد و این واگذاری‌ها غلط است و پیگیری جدی لازم دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اصل 44 اظهار داشت: در اجرای اصل 44 گرفتار شدیم و واحدهایی که واگذار شده تبعات منفی داشت و واگذاری‎ها به تعطیلی واحدها و تظاهرات و تجمع کشیده شد.

وی افزود: در واگذاری‎ها قرار نبود واحدی تعطیل شود قرار بود توسعه و پیشرفت و تولیداتش بیشتر شود، واگذاری واحدها نباید با عنوان زمین خواری انجام شود، این واگذاری‎ها غلط و پیگیری جدی لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: واحدی که روزی 2 هزار نیرو و در سال 100 هزار تن محصول استراتژیک داشت با واگذاری اکنون به مزبله تبدیل شده و آقازاده‎ای با پولش آن سوی مرزها خوش می‎گذارند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اصل 44 گفت: بنده موافق اصل 44 بودم اما اکنون با این عملکرد هزاربار پشیمانم، این گونه واگذاری‎ها بازی با بیت المال است، معوقات بانکی نیز بخش از مشکلات در این زمینه است.

وی افزود: برای حل مشکلات نیاز به تدبیرحکیمانه است، هیئت داورانی در استان مرکزی تشکیل شود، شرایط قضائی استان تا حد زیادی قابل قبول است و 2 نیروی موفق استان مانند حجت الاسلام مظفری و حجت الاسلام عدالت‌خواه از استان مرکزی در استان‎های دیگر مشغول شده و این نشان می‎دهد ظرفیت استان مرکزی در کادرسازی بسیار بالا است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ستاد پیشگیری باید جدی عمل کند تا حجم پرونده‎های ورودی و زندانیان را کاهش دهد، دستگاه قضا متاثر از شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه است و همه برای آن تولید پرونده می‌کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به راهکار حل مشکلات گفت: معضلات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، دزدی، مواد مخدر آمارهای کمر شکنی را بر جامعه و قوه قضائیه و سازمان زندان‎ها تحمیل می‎کند، اگر مردم همکاری نکنند و در برخورد با آسیب‎ها، فتنه‎ها و شبکه‎های فساد اقدام و پیشگیری نشود هرچه قدر دستگاه قضاء کادرسازی کند مشکل حل نمی‌شود.

وی افزود: باید برای حل معضلات تدبیر کرد و اصل پیشگری را مقدم شمرد، قانون پیشگیری از وقوع جرم به مجلس داده شده و در مجمع تشخیص مصلحت دچار مشکل شده است، در کمیسیون قضایی مجمع تشخیص و در صحن علنی این مجمع باید نسبت به این موضوع تدبیر شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: پیشگیری مهم  بوده اما اصلاح مجرمان نیز مهم است، نظارت مسئولیت قوه قظائیه است و باید نظارت و بازرسی‎ها مستمر انجام شود، اقدامات فضائی باید بازدارنده باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به پیشگیری از مفاصد اقتصادی گفت: ستادهای تشکیل شده در قوه قضائیه باید با تدبیر حکیمانه عمل کنند تا جلوی مفاسد اقتصادی گرفته شود، همه باید در این زمینه دست به دست هم دهند تا روند افزایش پرونده‎ها کاسته شود.

وی افزود: اصلاح مجرمان باید جدی گرفته شود، نظارت حکیمانه و خردمندانه را تقویت کنیم که این به نفع ما است، امام علی(ع) در نهج البلاغه در خطاب به مالک اشتر 14 ویژگی برای قضات ذکر می‎کنند، در اسلام دستگاه قضائی سلامت محور، عدالت محور، تقوا محور، اخلاق محور است و بر شخصیت قاضی تاکید دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تضمین سلامت دیگر دستگاه‌ها در گرو سلامت قوه قضائیه است، وکلا و قضات از حد اعلای اعتماد و اطمینان برخوردار باشند، تشخیص از واجب ترین واجبات است و مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضا کشف حقیقت و کنجکاوی برای رسیدن به نقطه اصلی مسئله است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به وجود پرونده‎های 70 ساله در استان مرکزی گفت: پرونده‎هایی در استان وجود دارند که از سال 1313 تشکیل شده و هنوز حل نشده‎اند، دستگاه قضائی شمشیر قاطع عدالت است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon