رئیسی: دشمنان انقلاب به هیچ قطعنامه ای وفادار نخواهند بود

رئیسی: دشمنان انقلاب به هیچ قطعنامه ای وفادار نخواهند بود

خبرگزاری تسنیم: دادستان کل کشور گفت: دشمنان انقلاب به هیچ عهدنامه و قطعنامه ای وفادار نخواهد بود. مگر صدام و دولتهای حامی او بر میثاق خود وفادار بودند؟ امروز مقاومتی چون پایداری آزادگان میتواند نظام را در مقابل توطئه دشمنان حفظ کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم بزرگداشت ارتحال سید آزادگان حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی امروز یکشنبه دهم خرداد ماه با حضور حجت الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور، سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از آزادگان، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی، امیر گلفام رئیس بنیاد حفظ آثار ارتش، جمعی از نمایندگان مجلس  و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام رئیسی، دادستان کل کشور در ادامه این همایش گفت: آزادگان، مردم و جنگ ما با نام ابوترابی آشنا است. تمامی آزادگان ما ایستادگی مقاومت روحیه پایداری و امیدشان را در پرتو نورانیتت کلام ابوترابی داشتند سید بزرگواری که در همه رادگاه ها امید بخش آزادگان بود. این تشبیه مقام معظم رهبری یعنی ابر فیاض، این فیض رسانی نکته بسیار مهمی است که ما در فیض اقدس در فیض مقدس، آنچه در خارج عینیت می یابد با آنچه از فیض فیاض برای همه عوالم وجود فرض می شود امام و حجت خدا است و اگر ابری می بارد بارش باران هم با اراده و فیض اوست.

وی ادامه داد: ابوترابی نه فقط آزادگان را گاهی افرادی که زمینه تحول را داشتند حتی از صدامیان از هدایت او متحول می شدند در خاطرات آزادگان و مرحوم ابوترابی بسیار داریم خیلی از افرادی که امیدی به هدایت شان نبود برخورد حیات بخش و انسان ساز ابوترابی متحول شان کرد این ابر فیاض فیضش بر همه بود نه فقط آزادگان. هرکس که در معرض این فیض قرار می گرفت بهره مند می شد. به راستی چرا او چنین صفتی را از تشبیه رهبری گرفته اند؟ تا کسی دل به خدا ندهد، جان و دلش ظرف محبت نسبت به اهل بیت نباشد نمی تواند خود فیض رسان دیگران باشد. واسطه فیض بشریت اهل بیت است اگر کسی میخواهد فیض رسان باشد باید از آن ها بگیرد و به دیگران برساند.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: اگر بخواهیم انسانی رشد یافته را در لسان قرآنی بیابیم که چه کسی است؟ به نظرم مهم ترین ویپگی درمورد انسان های کمال یافته قرآنی و انبیاء می یابیم صفت صبر، شرح صدر، تحمل و بردباری در مسیر عبودیت و تحمل مصائب و ایستادگی در مقابل همه کژی هاست.

دادستان کل کشور در ادامه سخنانش عنوان کرد: انسانی که ظرفیت دارد در تطورات زمان عرصه عبودیت و بندگی را ترک نمی کند فقر، غنا، اسارت، سنگر باشد فرقی ندارد در همه حالات انسان را در عرصه بندگی نه فقط خود که آثار وجودی آن برای دیگران نیز بصیرت آفرین است. برخی ظرفیت فقر را ندارند برخی ظرفیت غنا را و... . فرق ظرف مادی و معنوی هم در این است که ظرف معنوی ماده درونی اش گنجایش آن را افزایش می یابد یعنی مظروف خودش ظرف ساز است آزادگان شاید فکر نمی کردند در اسارت حتی یک روز تحمل سختی را تاب بیاورند اما ده ها سال این سختی ها را تحمل کردند. الان آزادگان در کشور انسانهای خودساخته ای هستند و مرحوم ابوترابی برای بسیاری از آزادگان به ظاهر اسیر زمینه های تبدیل تهدیدها به فرصت را ایجاد کرد.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: برخی افرادی که به لحاظ روحی و شکنجه ها و ناملایمات در شرایط خاص روحی بودند وقتی با چهره مصمم ابوترابی مواجه میشدند تمام دردها را فراموش کرده و به یک انسان خستگی ناپذیر در مقابل هدف تبدیل می شدند. نفس ابوترابی نفس انسان سازی بود. در چهره ابوترابی اراده ای قاطع به چشم میخورد. او خود را کنار گذاشته بود و آنچه بود خدا بود. دلیل تاثیر سخن او این بود که آنچه می دید خدا بود. او تمام صدامیان را در اردگاه ها به ستوه آورده بود منطق و گفتمان ممتاز و غیر معمولی او را نمی توانستند کاری کنند رمز وحدت و ایستادگی و مقاومت بود.

وی ادامه داد: من هر وقت به مشهد می روم ابتدای ورود به حرم حضرت، بر خودم لازم میدانم کنار قبر مرحوم ابوترابی فاتحه ای بخوانم و او را واسطه قرار دهم. ابوترابی قهرمان ملی ماست جوانان باید درس راه شناسی، راه بر شناسی، مقصد شناسی و ایستادگی در راه هدف را در کنار مزار او بیاموزند. ایشان یک چهره عادی نبود چهره ماندگاری برای نظام بود که اسوه ایستادگی قرار گرفت. امروز ما با فتنه ها توطئه های زیادی از ناحیه دشمنان مواجهیم چهره های مصممی چون ابوترابی باید برای نسل ما بعنوان الگو مطرح باشد.

دشمنان انقلاب به هیچ قطعنامه ای وفادار نخواهند بود/مقاومت آزادگان می تواند نظام را در مقابل توطئه دشمنان پایدار کند

دادستان کل کشور افزود: امروز سخن از کفر دشمنان نیست کافر در عالم زیاد است بلکه سخن از پیمان شکنی دشمن است آن ها نسبت به هیچ عهدنامه و تفاهم نامه ای قطعنامه ای وفادار نخواهند بود مگر صدام به میثاق ها وفادار بود؟ مگر امروز اینهایی که در مقابل نظام هستند پاینبدند؟ امروز مقاومتی چون مقاومت آزادگان می تواند نظام را در مقابل امواج سهمگین و توطئه های دشمنان انقلاب پایداری ایجاد کند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: آزادگان قهرمانان ملی ما هستند که در مکتب ابوترابی درس پایمردی آموختند و خسته کردن و خسته نشدن را آموخته اند. کاری که امروز باید در مقابل دشمن انجام دهیم این است که به هیچ عنوان عقب نشینی نکنیم از مواضع بر حق خود. وادار کردن دشمن به عقب نشینی باید هدف ما باشد. این راهکاری است که جواب پس داده است این که رهبری فرموندند اقتصاد مقاومتی یعنی این راه مارا توانمند می کند و دشمن را به عقب می راند

دادستان کل کشور اظهار داشت: دشمن همانجا که پای میز مذاکره است هیچ درکی از مذاکره ندارد. ما در این قضیه باید توافقی در چارچوب شرایط و ضوابطی که رهبری تعیین کردند را مد نظر قرار دهیم. یا این برد باشد یا برد دوم صورت گیرد یعنی وحدت و انسجام ملی علیه آمریکا و استکبار جهانی. این چیزی است که می تواند ما را به اهداف خود نزدیک کند.

وی گفت: چهره روحانی افتخار آفرین ابوترابی در عرصه های مختلف ایستادگی مدال افتخاری برای ملت ما است. که نه تنها خود اهل مقاومت است که دیگران را نیز به مقاومت و بصیرت دعوت می کند. با فوت ایشان این فیض تمام نشده همچنان این ابر فیض خود را دارد و برای مردم و جوانان ما فیض رسان است و ما باید از او بهره ببریم. دست اینها در آن عالم بازتر می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران