رویکرد جدید آمریکا در مذاکرات دامن زدن به حواشی است


رویکرد جدید آمریکا در مذاکرات دامن زدن به حواشی است

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند با زیاده خواهی و تمامیت خواهی‌های خود حواشی را جایگزین متن اصلی مذاکرات کنند.

سید شریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: آنچه 1+5 و آمریکا را وادار به آمدن پای میز مذاکرات برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده این است که آنها توانایی استفاده از گزینه‌های روی میزشان را نداشته و ندارند.

وی افزود: آنها زمانی که متوجه شدند در مقابل کشور بزرگ ایران توان اجرای طرح‌های نظامی را ندارند شرایطی به وجود آوردند که پای میز مذاکره بیایند ولی امپراطوری رسانه‌ای آنها این‌گونه قلمداد می‌کند که تحریم‌ها سبب شده  ایران پای میز مذاکره بیاید.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان "درست است تحریم فشارهایی ایجاد کرد ولی سبب شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان ما شد" گفت: سه اصل مهم و خطوط اصلی مذاکره وجود دارد که تیم مذاکره ما با تلاشی که دارند درصدد پایه ریزی این اصول هستند که بحث عظمت نظام، استقلال و  اقتدار نظام و نیز مصلحت نظام به شمار می‌روند.

وی افزود: این سه اصل و نیز نقشه راهی که مقام معظم رهبری مطرح کردند چهارچوبی برای تیم مذاکره کننده ایجاد کرده که تیم بر این اصل در حال مذاکره است.

حسینی درباره زیاده خواهی‌های آمریکا بیان می‌کرد: زیاده خواهی و یا تمامیت خواهی طرف مقابل سبب می‌شود روز به روز بر خواسته‌های‌شان افزوده شود ولی باید بدانند ما به هیچ وجه تحت فشار با هیچ کس مذاکره نمی‌کنیم.

وی با اعلام "از تیم مذاکره کننده خواسته‌ایم در صورتی که احساس تهدید کردند به‌سرعت میز مذاکره را ترک کنند"، عنوان کرد: با تهدید هیچ‌وقت نمی‌توانند از ملت ایران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران چیزی را به دست آورند پس در نتیجه 1+5 و آمریکایی‌ها باید شرایط را اصلاح کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره روند مذاکرات گفت: مذاکرات به‌نوعی در حال ادامه است و عدم بازرسی از اماکن نظامی، عدم مصاحبه با دانشمندان و اندیشمندان در مباحث هسته‌ای و نیز برداشتن تحریم‌ها جزو مذاکرات اصلی هستند.

وی ابراز کرد: آمریکایی‌ها در واقع با زیاده‌خواهی و یا تمامیت خواهی‌های‌شان می‌خواهند حاشیه‌ها را جایگزین متن مذاکرات قالب بزنند، هر روز با گفتن بهانه‌هایی از قبیل "مصوبات مجلسشان" و یا در صورت "تغییر رئیس جمهورشان" می‌خواهند با قوانین بازی کنند و اصول مذاکره را نادیده بگیرند.

انتهای پیام/ج*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon