انقلاب اسلامی ایران مروج آموزه‌های مهدوی در جهان است


انقلاب اسلامی ایران مروج آموزه‌های مهدوی در جهان است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه شهر «مصیاف» سوریه گفت: انقلاب اسلامی ایران مروج آموزه‌های مهدوی در جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شوقی حداد در حاشیه یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در تهران، اظهار داشت: ما افتخار می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران مسئله مهدویت را مطرح و از گوشه‌های مختلف جهان متخصصان این موضوع را دعوت کرده تا موضوعات مربوط به مسئله مهدویت را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی اثرات مثبت زیادی دارد، با افزایش مهمانان خارجی این همایش، اثرات مثبت آن بیشتر می‌شود و فرهنگ مهدویت بیش از پیش در جهان نشر پیدا می‌کند.

روحای برجسته شیعه سوری، علویان این کشور را از افراد علاقه‌مند به موضوع مهدویت دانست و افزود: اگر بخواهیم کسانی را که در مورد حضرت مهدی (ع) در سوریه مطالب نوشتند را استخراج کنیم، افراد زیادی از شخصیت‌های سوری از جمله علوی‌ها را می‌بینیم. در مجله رسول اعظم (ص) که توسط من به صورت سالنامه منتشر می‌شود و در کل سوریه توزیع می‌شود، مقالات زیادی را از مناطق علوی نشین دریافت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تفکر وهابیت از طریق کسانی که از سوریه برای کار به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رفتند، وارد سوریه شد. اثر تفکرات وهابی این مهاجران منحصر به مناطق محل سکونت آن‌ها همچون استان درعا و مناطق شرقی سوریه است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon