ده‌ها شهید و زخمی در حمله جنگنده‌های سعودی به مدرسه‌ای در صنعا

ده‌ها شهید و زخمی در حمله جنگنده‌های سعودی به مدرسه‌ای در صنعا

خبرگزاری تسنیم: بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به مدرسه محل اسکان آواره‌ها در منطقه «نقم» واقع در صنعا پایتخت یمن ده‌ها تن شهید و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی یمن سبأ، بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه نقم واقع در صنعا پایتخت یمن ده‌ها تن شهید و زخمی شدند.

یک منبع امنیتی در پایتخت یمن گفت که عربستان سعودی در این حمله مدرسه «الجریزع» واقع در منطقه «مسیک» را هدف قرار داده است. این مدرسه محل اسکان آواره‌هایی بوده است که خانه‌های خود را بر اثر حملات سعودی از دست داده‌اند.

این منبع با اشاره به این که هنوز نیز انفجارها ادامه دارد تأکید کرد که کار امداد رسانی با مشکل مواجه شده است و منطقه‌ای که مورد حمله قرار  گرفته، در محله‌ای پرجمعیت واقع شده است.

یک منبع در وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که آمبولانس‌ها به‌سرعت به‌سمت منطقه مورد حمله حرکت کردند و بیمارستان‌های پایتخت تعداد زیادی از مجروحان را پذیرش کرده‌اند.

این منبع تصریح کرد که با وجود ادامه حمله، کار امداد رسانی و انتقال مجروحان ادامه دارد؛ ولی امدادگران با مشکلات زیادی برای رسیدگی به مجروحان مواجه هستند.

دیگر تحولات مهم امروز یمن

بر اثر حملات جنگنده‌های سعودی به شهر «ضحیان» واقع در استان صعده یک تن شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

شبکه خبری المنار، گزارش داد که یک هواپیمای مسافربری عمان مجروحان انفجارهای دو مسجد بدر و الحشحوش را در فرودگاه بین المللی صنعا پیاده کردند.

کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر شهر «نصاب» در شبوه

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور کنترل شهر نصاب واقع در شبوه را در اختیار خود گرفتند و عناصر القاعده و منصور هادی را از این شهر بیرون راندند.

این در حالی است که به‌دنبال هشدار ارتش یمن به مردم مناطق مرزی عربستان برای ترک منازل خود و بعد از به نمایش درآمدن موشک‌های بومی زلزال مناطق الخوجره، الطوال، الحثیره در داخل خاک عربستان شاهد کوچ گسترده بوده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین یک خودروی زرهی سعودی را در پایگاه نظامی «علیس» واقع در نجران عربستان منهدم کردند.

بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه البقع واقع در استان صعده در شمال یمن نیز یک شیخ قبیله به‌همراه 5 محافظ وی به شهادت رسیدند.

این جنگنده‌ها همچنین منطقه الملاحیظ در شهرستان الظاهر و مران در شهرستان حیدان واقع در استان صعده را بمباران کردند.

و نیز جنگنده‌های سعودی در دو نوبت منطقه جبل نقم واقع در صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند و پرواز این جنگنده‌ها بر فراز این شهر همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/.*

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان