اعطای وام به "اروندان" منوط به تحویل سفارشات است

اعطای وام به "اروندان" منوط به تحویل سفارشات است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی اعطای هرگونه تسهیلات به کشتی‌سازی اروندان از محل وجوه اداره شده را منوط به تحویل شناورهای در دست ساخت این شرکت اعلام کرد.

عبدالکریم رزازان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: کشتی‌سازی اروندان در حال ساخت چند شناور از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی است، اما هنوز ساخت این شناورها به اتمام نرسیده است.

وی تصریح کرد: تعدادی از این شناورها از سال‌های قبل تحویل متقاضی نشده است و طبیعتا بانک‌ها -پرداخت دوباره تسهیلات- را قبول نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بانک‌ها می‌گویند وقتی پنج، شش سال است که شناورها ساخته نشده است، چگونه می‌توانیم "اروندان" را تایید کنیم، آنها باید اول به تعهدات خود عمل کنند تا بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات رغبت داشته باشند.

عضو کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی تعداد شناورهای در دست ساخت اروندان را 4 فروند اعلام کرد و گفت: تا زمانیکه این شناورها تحویل نشود، امکان پرداخت تسهیلات به این کشتی‌ساز وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، مدیرعامل کشتی‌سازی اروندان شنبه هفته گذشته با بیان اینکه افرادی در کمیته وجوه اداره‌شده سازمان بنادر حضور دارند که رشد اروندان خیلی خوشایند آنها نیست به تسنیم گفته بود: حدود 140میلیون دلار تفاهم ما برای ساخت شناور ماه‌هاست در کمیته وجوه اداره‌شده خاک می‌خورد.

ارسلان غمگین با بیان این‌که در بحث ساخت شناور سازمان بنادر و دریانوردی یک سمت قضیه است، اظهار کرد: در سال گذشته مدیر کمیته وجوه اداره شده در آب‌اندازی یکی از شناورهای ما حضور داشت و از شرکت بازدید کرد.

وی با بیان "این اروندان دیگر اروندان سابق نیست" تصریح کرد: با توجه به این موضوع سفارش‌هایی برای ساخت انواع شناور به اروندان داده شد که برای ساخت آنها باید کمیته وجوه اداره شده تسهیلات مربوطه را پرداخت کند.

وی ادامه داد: اروندانی که زمانی حتی اگر تسهیلات هم می‌دادند  کسی حاضر نبود بیاید به آن سفارش ساخت شناور بدهد در وضعیتی به سر می‌برد که سفارش‌دهندگان به کمیته وجوه اداره شده  مراجعه می‌کنند و می‌گویند: فقط سفارش ساخت را به کشتی‌سازی اروندان می‌دهیم.

مدیرعامل اروندان در عین حال تأکید کرد:‌ با این حال متأسفانه افرادی در کمیته وجوه اداره شده حضور دارند که خیلی خوشایند آنها نیست اروندان رشد کند. به هر دلیلی که نمی‌دانم علی‌رغم قول‌های داده شده تفاهمنامه‌های ما هنوز در کمیته وجوه اداره شده باقی مانده و خاک می‌خورد.

غمگین با بیان اینکه سفارش دهندگان در پیچ و خم‌های کمیته وجوه اداره شده عطای کار را به لقای آن می‌بخشند، گفت: حدود 130 تا 140 میلیون دلار تفاهمنامه داریم که به کمیته وجوه اداره شده برای تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به "مقداری نسبت به عملکرد کمیته مذکور تحمل می‌کنیم ببینیم که برنامه‌های آنها چیست" یادآور شد: به‌صورت همزمان و همسو از طریق شورای‌عالی صنایع دریایی چندین شناور را تفاهم کرده‌ایم. در یکی از جلسات شورا بنا شد مواردی که به اروندان مراجعه می‌کنند و اهلیت دارند به شورای مذکور معرفی کنیم تا به صندوق توسعه صنایع دریایی برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه