تجلیل از یک جانباز عکاس برای فعالیت‌های هنری حوزه دفاع‌مقدس

تجلیل از یک جانباز عکاس برای فعالیت‌های هنری حوزه دفاع‌مقدس

خبرگزاری تسنیم: داوود عامری جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس و پیش کسوت حوزه عکاسی به دلیل فعالیتهای هنری در زمینه عکس دفاع مقدس تجلیل شد و لوح سپاس خود را به نیابت از حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داوود عامری، جانباز 70 درصد دفاع مقدس و پیشکسوت حوزه عکاسی با اشاره به اینکه مجموعه عکسی از انسانی یک پا طی بیست سال گذشته تهیه کرده است، گفت: قصد دارم مجموعه عکس‌های خودم در زمینه عکاسی از جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را در قالب یک مجموعه چاپ و منتشر کنم.

جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی اظهار داشت: همواره افتخار می‌کنم که به عنوان یک جوان توانستم آنچه را که در توان داشتم در دوران دفاع مقدس و برای دفاع از اعتقاداتم به کار بگیرم. اکنون نیز با استفاده از ابزار و روش های دیگر در حال ادامه مسیر آن روزها هستم.

عامری که از جانبازان فعال در رشته کوهنوردی است با اشاره به صعود خود به قلل مختلف در ایران و جهان، گفت: همزمان با این موفقیت‌ها، عکاسی در کوهستان را نیز ادامه دادم و در بسیاری از جشنواره های ملی و بین المللی عکاسی، موفق به کسب مقام اول تا سوم شدم.

عامری با تشکر از توجه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد در برگزاری یک جشنواره عکس با موضوع گلزارهای شهدا در مورد عکاسی در دوران جنگ، گفت: به نظر من عکاسی جنگ، نگاهی ویژه به دفاع بود. من در طول 8 سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اکثرا به عنوان دیده بان فعالیت می کردم و عکاسی را به عنوان یک کار اصلی دنبال نمی کردم. البته پس از 70 ماه حضور در جبهه های جنگ در زمینه های مرتبط با جانبازان، خانواده های شهدا و ایثارگران و مزار شهدا به عکاسی پرداختم.

وی با تاکید بر رعایت ظرافت در عکاسی از جانبازان و خانواده های شهدا، گفت: در عکاسی از این افراد سعی دارم توانمندی، شادابی و نشاط، پایداری و استواری آنان در مقابل غم و اندوه و مشکلات را به نمایش درآورم و به همه ثابت کنم که همت و اراده و نه ظاهر جسم می تواند انسان ها را به موفقیت برساند.

این جانباز 70 درصد با اشاره به اینکه ششم بهمن ماه سال 1365 در ادامه عملیات کربلای 5 به مقام جانبازی نائل آمده است، گفت: با داشتن این شرایط جسمی، فعالیت کوهنوری خودم را ادامه دادم و توانستم چندین بار قلل مرتفع ایران و جهان را فتح کنم تا نشان بدهم جانباز ناتوان نیست و با بال شکسته نیز می توان پرواز کرد.

عامری در بیان بازتاب عکس های حوزه دفاع مقدس در سایر نقاط جهان و در میان غیر ایرانیان متخصص در این حوزه، گفت: دوربین، قلم من برای نشان دادن فکر و اندیشه است و من از طریق عکاسی به دنبال ارائه فکر و فرهنگ مردم کشورم هستم. بسیاری از غیر ایرانیان از دیدن رنگ و شادی در عکس هایی که حس تعهد جوانان به دفاع از مملکت خود را نشان می داد متعجب می شدند.

وی در مورد شیوه عکاسی خود، گفت: خلاء عکس های رئال و مستند در جامعه ما احساس نمی شود به همین دلیل من به دنبال پر کردن فضا به وسیله عکاسی با موضوعات و ساختارهایی خاص هستم.

جانباز 70 درصد در پایان در خصوص تفاوت عکس دفاع مقدس ایران با عکاسی جنگ سایر کشورها، گفت: جبهه دشمن، یک جبهه نظامی محض بدون محتوا و اخلاق بود ولی افرادی که در جبهه ما بودند برای دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلابی و فرهنگ خود در این جنگ ناعادلانه حاضر شده بودند.

این جانباز عکاس به دلیل فعالیت‌های هنری در زمینه عکس دفاع مقدس تجلیل شد و لوح سپاس خود را به نیابت از حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از  محمد اسفندیاری، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد دریافت کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران