مشکلات طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق معلمان

مشکلات طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق معلمان

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس طرح دوفوریتی برای افزایش حقوق فرهنگیان تهیه کرده‌اند اما عملیاتی شدن این طرح با مشکلاتی همراه است.

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات حقوقی معلمان اظهار داشت:‌بیش از 100 نفر از نمایندگان مجلس برای حل مشکلات حقوقی معلمان طرحی دو فوریتی تهیه کرده‌اند که منابع لازم این طرح از محل اعمال یک درصد ارزش افزوده بر مالیات و اختصاص آن به آموزش و پرورش تامین خواهد شد.

وی افزود:‌ تحقق این طرح ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. یکی از مشکلات پیش رو برای عملیاتی شدن این طرح تامین منابع آن از طریق درنظرگرفتن یک درصد ارزش افزوده برمالیات است، ممکن است دولت آن را نپذیرفته یا در صحن علنی مجلس رای نیاورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد:‌ هم‌اکنون دولت و مجلس در حال مذاکره و رایزنی با یکدیگر هستند تا به راه حلی برای افزایش پایه حقوقی فرهنگیان دست یابند اما باید توجه داشت که هرگونه افزایش حقوق، اعتبارات زیادی را نیاز دارد و شاید همین موضوع است که در تحقق این هدف مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

خسروی افزود: دولت برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان از مهر سال 94 اعتباری معادل یک هزار و 350 میلیارد تومان اختصاص داده است و برای افزایش پایه حقوق فرهنگیان باید راه‌های دیگری را طراحی کرد تا بتوان اعتبار مدنظر را تامین کرد.

به گزارش تسنیم، حدود 150 نفر از نمایندکان مجلس برای افزایش حقوق فرهنگیان طرح دو فوریتی را تهیه و امضا کرده‌اند و با تقدیم آن به هیئت رئیسه مجلس در تلاش هستند تا از محل یک درصد ارزش افزوده که به آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کند، بتوان حقوق معلمان را تا 500 هزار تومان افزایش داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon