تعامل بین علمای ایرانی و اقلیم کردستان الگویی مثال زدنی برای کشورهای خاورمیانه است


تعامل بین علمای ایرانی و اقلیم کردستان الگویی مثال زدنی برای کشورهای خاورمیانه است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری از تعامل بین علمای دینی اقلیم کردستان عراق و استان کردستان به نیکی یاد کرد و گفت: امید است این تعاملات روز به روز گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار تسنیم از سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فرهنگی علمای اقلیم کردستان عراق و علمای استان کردستان در سنندج اظهار داشت: کردستان مملو از علما، روحانیون و نخبگان دینی والامقامی بوده و هست و مهد علمای اعلا بوده است.

وی افزود: ارتباطات و تعاملات بین روحانیون و علمای دینی اقلیم کردستان عراق و استان کردستان موجب یأس و ناامیدی دشمنان اسلام بوده و امید است این تعاملات روز به روز تقویت شود.

ماموستا خدایی از برپایی نشست‌های مشترک بین علمای دینی عراق و ایران استقبال کرد و گفت: تعامل بین علمای ایرانی و عراقی الگویی مثال زدنی برای کشورهای خاورمیانه است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر نصرتی مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این نشست از تقویت تعاملات بین علمای دینی اقلیم کردستان عراق با علمای دینی استان کردستان به عنوان هدف اصلی برپایی این نشست یاد کرد و گفت: امیدواریم این ارتباطات استمرار داشته باشد و روز به روز تقویت شود.

وی افزود: در کنگره بین‌المللی امام شافعی(رض) در سال آینده نیز میزبان علما، اندیشمندان و نخبگان دینی اقلیم کردستان عراق خواهیم بود و از همین امروز اعلام می‌داریم که پذیرای آثار پژوهشی و علمی علمای دینی و نخبگان اقلیم کردستان عراق در خصوص شخصیت والای امام شافعی(رض) هستیم.

ماموستا محمدامین راستی امام جمعه موقت سنندج نیز در این نشست در سخنانی با محکوم کردن توطئه داعش و گروه‌های تکفیری در منطقه اظهار داشت: داعش نتیجه سکوت مسلمانان در برابر توطئه دشمنان اسلام بوده و باید این کم کاری‌ها جبران شود.

وی افزود: قرآن و حدیث مدر تشریع بوده و تمام مسلمانان اگر قرآن و سنت را محور امور خود قرار دهند به آن استنباط کنند از تفرقه و مشکلات مصون خواهند بود.

ماموستا زکریا حسینی از نخبگان دینی و دکترای فقه امام شافعی(رض) نیز در این نشست به مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و گفت: رفق و رحمت، نصح و امانت، اصلاح و صداقت از جمله اموری است که باید مسلمانان با تأسی از آیات قرآنی و سیره پیامبر گرامی اسلام مدنظر داشته باشند تا از تفرقه مصون بمانند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon