مدیر یک مرکز اسرائیلی: تجربه جنگی حزب‌الله فراتر از شلیک موشک‌هاست

مدیر یک مرکز اسرائیلی: تجربه جنگی حزب‌الله فراتر از شلیک موشک‌هاست

خبرگزاری تسنیم: مدیر واحد تحقیقات انستیتو سیاست‌های استراتژیک مرکز هرتزلیای رژیم صهیونیستی تأکید کرد که حزب‌الله به‌صورت دراماتیک توان خود را از زمان جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ تقویت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، دکتر «شائول شای» در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی معاریو با اشاره به تقویت توان حزب الله از زمان جنگ دوم لبنان در سال 2006، گفت: تعداد موشک‌های این جنبش به بیش از یک‌صدهزار موشک رسیده است که بخشی از آنها دوربُرد است و می‌تواند به هر نقطه‌ای از اراضی اشغالی اصابت کند.

وی تصریح کرد که حزب الله واقعاً توان خود را چه در زمینه موشک‌های زمین به دریا و یا توان دفاع هوایی و نیز هدف قرار دادن اهداف جنگی تقویت کرده است و اکنون به یک سازمان مجهز، آموزش دیده و بسیار قوی نسبت به سال 2006 تبدیل شده است.

شای همچنین اظهار داشت: تجربه نظامی حزب الله در سوریه به این جنبش برای اجرای طرحهای هجومی خود جهت اشغال شهرک‌های اسرائیلی کمک خواهد کرد و این جنبش امتیازات زیادی را در جنگ علیه گروه‌های مسلح در سوریه کسب کرد که این امر باعث می‌شود اشغال شهرک‌های اسرائیلی برای این جنبش ممکن شود در حالی که پیش از جنگ سوریه این امر غیرممکن بود.

شای همچنین گفت که ارتش رژیم صهیونیستی اگر بخواهد عملیات زمینی در داخل لبنان انجام دهد، حزب الله قادر خواهد بود بسیار بهتر از قبل به آن پاسخ دهد با وجود اینکه حزب الله چند تن از مبارزان خود را از دست داده است اما با این حال پایداری کرده و تجربیات جنگی آن فراتر از شلیک موشک‌ها شده است.

به‌گفته وی، حزب الله از توان رزمی در مناطق مختلف و در شرایط متفاوت برخوردار است و مأموریت ارتش رژیم صهیونیستی در رویارویی با این جنبش نیز بسیار دشوار خواهد بود.

وی در خصوص انتقاد برخی از لبنانی‌ها از مقابله حزب الله با تکفیری‌ها در سوریه نیز تصریح کرد: لبنانی‌ها هیچ راهی جز طی کردن خطی که حزب الله ترسیم کرده، ندارند، آنچه حزب الله در سوریه انجام می‌دهد با بی‌طرفی دولت لبنان مغایر است اما منتقدان مشارکت حزب الله در این امر به‌خوبی می‌دانند که اگر نظام سوریه ساقط شود و پای داعش به لبنان برسد دیگر هرگز نخواهند توانست در برابر آن ایستادگی کنند.

انتهای پیام/ر*

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان