اصلاح اساسنامه و انتخابات شورای مرکزی؛ مهمترین دستورکار مجمع عمومی خانه احزاب

اصلاح اساسنامه و انتخابات شورای مرکزی؛ مهمترین دستورکار مجمع عمومی خانه احزاب

خبرگزاری تسنیم: رئیس موقت خانه احزاب با اشاره به تمدید مهلت دریافت پیشنهادات برای اصلاح اساسنامه خانه احزاب گفت: اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات شورای مرکزی مهمترین دستورجلسه مجمع عمومی خانه احزاب در ۲۱ خرداد است.

مصطفی کواکبیان رئیس موقت خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مهلت احزاب برای ارسال پیشنهادات خود درباره اصلاح اساسنامه خانه احزاب اظهار داشت: احزاب و تشکل‌های سیاسی فرصت دارند که تا 17 خردادماه پیشنهاداتشان برای اصلاح اساسنامه خانه احزاب را به هیئت رئیسه این خانه ارسال کنند.

وی افزود: بعد از این مهلت فقط پیشنهادات کتبی در مجمع عمومی خانه احزاب مطرح و بررسی می‌شود و ما پیشنهادات غیرمکتوب را قبول نمی‌کنیم.

رئیس موقت خانه احزاب از ارسال 24 تا 25 پیشنهاد به هیئت رئیسه موقت خبر داد و گفت: تاکنون 24 تا 25 حزب پیشنهادات خود را در خصوص اصلاح اساسنامه خانه احزاب برای ما ارسال کرده‌اند.

کواکبیان از برگزاری دومین مجمع عمومی خانه احزاب در روز 21 خرداد ماه در تالار وزارت کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: مجمع عمومی خانه احزاب در روز 21 خرداد از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود و در این جلسه بلافاصله پس از اصلاح اساسنامه، انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب برگزار خواهد شد. البته انتخابات شورای مرکزی درصورتی انجام می‌شود که اصلاح اساسنامه به تصویب اعضا برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما نامه‌های دعوت را برای دبیران کل احزاب ارسال خواهیم کرد و بر 5 نکته تأکید داریم؛ احزاب فقط باید در سطح دبیران کل یا نماینده تام الاختیار در این مجمع شرکت کنند. دبیران کل نمی‌توانند همراه با خود بیاورند.

رئیس موقت خانه احزاب ادامه داد: فقط پیشنهادات مکتوب از احزاب پذیرفته می‌شود و پیشنهادات شفاهی در مجمع عمومی خانه احزاب محل طرح نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon