نهضت‌های منطقه نشانه بیداری امت اسلامی است‌

نهضت‌های منطقه نشانه بیداری امت اسلامی است‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نهضت‌هایی که امروز در منطقه می‌بینیم، نشان‌دهنده آن است که گویا امت اسلامی می‌خواهد بیدار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتهران، آیت‌الله محسن اراکی عصر امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت اظهار داشت: در قرآن کریم وعده‌ای به صالحان داده شده است که شامل یوم الفتح می‌شود، دیگر وعده بهشت برین در جهان دیگر است و در هر دو وعده میراث زمین در اختیار نیکان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: یوم الفتح همان وعده بهشت زمینی و برقراری دین و حاکمیت خداوند بر زمین بر پایه برپایی تمدن اسلامی روی زمین است و در روز فتح و روزگاری که نوبت حاکمیت تام اسلام روی زمین خواهد رسید جایی برای نفاق نخواهد ماند.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: در قیام برقراری حاکمیت تمدن اسلامی نهایی روی زمین، جایی برای نفاق نخواهد ماند و کفر در این زمینه، کفر نفاق است و همچون قیام نخستین محمدی(ص) اجازه زیست به منافقین در جامعه اسلامی داده نخواهد شد.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه در یوم الفتح، اسلام ابراهیمی حکومت می‌کند، افزود: اسلام ابراهیمی میثاق تن دادن به حکم خداوند است و اسلام حقیقی آن است که در برابر فرمانروایی خداوند سر فرود آوریم.

وی تصریح کرد: اسلام ابراهیمی، اسلام اطاعت است و اسلام ابراهیمی همچنین میثاق نصرت و یاری است و باید آنچه داریم، از جان و مال در راه خدا باشد، خداوند نیز در مقابل، همه ملک خود را برای ما قرار می‌دهد.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: ما آماده اطاعت امام زمان(عج) و پیروی از فرمان ایشان هستیم، آن کمبودی که در صحرای عاشورا امامت را از مردم جدا کرد به‌دلیل نقض پیمان بود و آن روز حسین(ع) در صحرای کربلا تنها ماند و امت به پیمان یاری خدا لبیک نگفتند و بدین سبب امامت به پرده غیبت رفت و تا امت به بیداری دست نیابند، امام ظهور نخواهد کرد.

آیت‌الله اراکی ابراز داشت: نهضت‌هایی که امروز در منطقه می‌بینیم نشان‌دهنده آن است که گویا امت اسلامی می‌خواهد بیدار شود؛ امیدواریم نتایجی که از این گردهمایی‌ها برمی‌آید، در راستای بازگشت به وفاداری به پیمان شود و نتایج عملی مناسبی از همایش‌هایی چون دکترین مهدویت شاهد باشیم.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon