ائتلاف به‌رهبری آمریکا در مقابله با داعش شکست خورده است

ائتلاف به‌رهبری آمریکا در مقابله با داعش شکست خورده است

خبرگزاری تسنیم: نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام‌شده نشان می‌دهد ۶۴درصد مردم آمریکا بر این باورند آمریکا و متحدانش در جنگ علیه تروریست‌های داعش شکست خورده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، نظرسنجی مؤسسه "کویینیپیاک" حاکی است که اکثر شهروندان آمریکایی معتقدند که واشنگتن و متحدانش در مقابله با داعش شکست خورده و ناکام بوده‌اند.

تنها 17 درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که مبارزه ائتلاف به‌رهبری آمریکا علیه داعش موفقیت آمیز بوده است و بیش از 64 درصد آمریکایی‌ها به شکست ائتلاف رأی داده‌اند.

حدود 64 درصد مردم آمریکا نیز تأکید کرده‌اند که واشنگتن بهتر است به‌جای تلاش برای پیشبرد دموکراسی و آزادی در سایر کشورهای جهان، به فکر مشکلات داخلی خود باشد.

ائتلاف به‌رهبری آمریکا حملات هوایی خود علیه مواضع داعش در عراق را از اوت 2014 میلادی آغاز کرده و سپس این حملات را از سپتامبر سال گذشته به سوریه نیز گسترش داده است.

بیش از 50 درصد خاک سوریه هم اکنون در اشغال داعش است. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می‌جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخشهای زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.
داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است.

انتهای پیام/*1

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان