آمریکا: به جدول زمانی اعلام‌شده برای مذاکرات هسته‌ای با ایران پایبندیم

آمریکا: به جدول زمانی اعلام‌شده برای مذاکرات هسته‌ای با ایران پایبندیم

خبرگزاری تسنیم: مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا گفت که همچنان به جدول زمانی اعلام شده برای مذاکرات هسته‌ای با ایران پایبندیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ماری هارف" مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا گفت: همچنان به جدول زمانی اعلام شده برای مذاکرات هسته‌ای با ایران پایبندیم.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا کنفرانس خبری خود را درباره عمل جراحی کری آغاز کرد و گفت که وی با همتایان فرانسوی و اسپانیایی خود تماس برقرار کرده و تأسف خود را برای عدم امکان دیدار با آنها ابراز داشته است.

وی افزود: تمرکز اصلی کری در ماه ژوئن همچنان بر مذاکرات با ایران بوده و تیم وی به همان برنامه زمانی برای ضرب الاجل پایبند است.

هارف درباره روند بهبود کری گفت: ما منتظر آن هستیم که کری بازگردد. وی یک عمل جراحی دارد و پس از آن پزشکش درباره روند بهبود وی صحبت خواهد کرد.

یکی از خبرنگاران درباره ضرب الاجل مذاکرات با ایران سؤال کرد که هارف پاسخ داد: احتمالات فنی وجود دارد و باید درباره آن تصمیم گیری شود اما نمی‌توان تا ابد به مذاکرات ادامه داد.

یکی از خبرنگاران پرسید آیا مقامات ایرانی برای ادامه گفت‌وگوها به واشنگتن می‌آیند، که وی پاسخ داد درباره مکان مذاکرات نمی‌توان گمانه‌زنی کرد.

هارف گفت که کری به‌صورت فعال در مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور خواهد داشت اگرچه نحوه آن هنوز مشخص نیست.

قرار است که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای پنجشنبه این هفته با حضور معاونان و کارشناسان 1+5 با ایران در وین ادامه یابد.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که پیشرفت‌های اساسی در جریان مذاکرات وین در هفته‌های اخیر در زمینه تهیه پیش‌نویس توافق سیاسی و سه ضمیمه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به دست آمده است.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران پیشتر گفته بود: تصمیم گرفتیم سه چهار هفته آینده تمام‌وقت کار کنیم تا ببینیم آیا امکان رسیدن به توافق وجود خواهد داشت یا نه.

محمد جواد ظریف پس از پایان نشست هسته‌ای یک‌روزه ژنو با بیان اینکه اختلافات موجود میان طرفهای مذاکره هم فنی و هم سیاسی است، افزود: به نظر می‌رسد که این وظیفه مذاکره کنندگان است تا تلاش کنند با راه‌حل‌هایی که در لوزان به توافق رسیدیم، بدون زیاده خواهی و وارد کردن مسایل جانبی کار نگارش متن را به پایان برسانند.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان