شهید و زخمی شدن چند شهروند یمنی در ادامه تجاوزات نظامی عربستان

شهید و زخمی شدن چند شهروند یمنی در ادامه تجاوزات نظامی عربستان

خبرگزاری تسنیم: منابع رسمی یمن از ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به برخی استان‌های یمن و شهید و زخمی شدن چند غیرنظامی دیگر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی یمنی گفت جنگنده‌های سعودی برخی مناطق صنعا و چند استان دیگر را بمباران کردند.

این منبع به خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت جنگنده‌های سعودی، جبل (کوه) النهدین در صنعا و منطقه نقم را در چند نوبت بمباران کردند که به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر از شهروندان منجر شد. جنگنده‌های سعودی همچنین منطقه السواد در شهرستان العشه در عمران را در چندین نوبت بمباران کردند.

این منبع افزود شهرستان قعطبه در استان الضالع و محله الحصب و جوله القصر در استان تعز و روستای العرض در منطقه بنی‌صیاح در استان صعده هم هدف حملات جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند.

جنگنده‌های سعودی روز گذشته هم در حمله به برخی استان‌ها علاوه بر به شهادت رساندن شماری از شهروندان خسارت‌های زیادی به منازل مردم و تأسیسات عمومی وارد کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سعودی، 25 بار مناطق مرزی در استان‌های صعده و حجه و دو بار شهرستان حیدان بمباران کردند. منطقه الحصامه هم هدف شلیک بیش از 15 موشک قرار گرفت.

جنگنده‌های سعودی بیش از 12 بار به منطقه آل الصیفی و العشه و چهار بار به مجتمع دولتی صعده و دو بار به یک بانک و دو بار به دادگاه صعده و سحار در شهر صعده و یک بار به بازار الخفجی حمله کردند که طی آن شماری از شهروندان شهید و زخمی شدند.

جنگنده‌های سعودی همچنین جبل النار در منطقه حرض در استان حجه و العریش و بئراحمد در استان عدن و غرب شهر عتق در استان شبوه را هدف حملات خود قرار دادند.

شبکه المسیره هم در خبری فوری از حملات جنگنده‌های سعودی به منطقه الیتمه در استان الجوف پس از موفقیت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در بیرون راندن تروریست‌های القاعده از آن خبر داد.

جنگنده‌های سعودی همچنین جبل (کوه) نقم در استان صنعاء را هدف حملات خود قرار دادند.

تجاوزات هوایی، زمینی و دریایی عربستان به یمن در قالب یک جنگ نابرابر و ویرانگر با مشارکت چند کشور عربی همسو با آل سعود از ششم فروردین آغاز شده و همچنان ادامه دارد، جنگی که هزاران شهید و ده‌ها هزار آواره به جا گذاشته و میلیاردها دلار به اقتصاد ضعیف‌ترین و فقیرترین کشور عربی همسایه عربستان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان