تأکید فابیوس بر دسترس کافی به تأسیسات نظامی ایران برای بازرسی

تأکید فابیوس بر دسترس کافی به تأسیسات نظامی ایران برای بازرسی

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه فرانسه ضمن ابراز امیدواری بر شانس دستیابی به یک توافق خوب با ایران بر دسترسی کافی به تأسیسات نظامی ایران برای بازرسی‌های بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه ضمن ابراز امیدواری بر شانس دستیابی به یک توافق خوب با ایران بر دسترسی کافی به تأسیسات نظامی ایران برای بازرسی‌های بین‌المللی تأکید کرد.

وی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران هنگامی که از آلمان بازمی‌گشت، گفت که یک توافق "باید به‌قدر کافی مستحکم باشد". فابیوس همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا تصور می‌کند توافق با ایران حاصل خواهد شد، گفت: احتمالاً بله.

قرار است که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای پنجشنبه این هفته با حضور معاونان و کارشناسان 1+5 با ایران در وین ادامه یابد.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که پیشرفت‌های اساسی در جریان مذاکرات وین در هفته‌های اخیر در زمینه تهیه پیش‌نویس توافق سیاسی و سه ضمیمه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به دست آمده است.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران پیشتر گفته بود: تصمیم گرفتیم سه چهار هفته آینده تمام‌وقت کار کنیم تا ببینیم آیا امکان رسیدن به توافق وجود خواهد داشت یا نه.

محمد جواد ظریف پس از پایان نشست هسته‌ای یک‌روزه ژنو با بیان اینکه اختلافات موجود میان طرفهای مذاکره هم فنی و هم سیاسی است، افزود: به نظر می‌رسد که این وظیفه مذاکره کنندگان است تا تلاش کنند با راه‌حل‌هایی که در لوزان به توافق رسیدیم، بدون زیاده خواهی و وارد کردن مسایل جانبی کار نگارش متن را به پایان برسانند.

همچنین "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه 2 رژیم صهیونیستی گفت که توافق بهترین راه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

وی در این مصاحبه تأکید کرد که حمله نظامی آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران باعث نابودی برنامه هسته‌ای تهران نخواهد شد.

اوباما در پاسخ به سؤالی در این باره که آیا نگران نیست که در پی توافق، اسرائیل احتمالاً و بدون اطلاع به آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند که وی پاسخ داد: من درباره این موضوع گمانه‌زنی نمی‌کن. چیزی که من می‌توانم به مردم اسرائیل بگویم ‌آن است که من نگرانی‌ها و ترس‌های شما را درک کرده‌ام.

انتهای پیام/پ*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان