پیروزی زن مسلمان محجبه در دادگاه آمریکا

پیروزی زن مسلمان محجبه در دادگاه آمریکا

خبرگزاری تسنیم: دیوان عالی آمریکا یک فروشگاه پوشاک را به دلیل شکایت یک زن مسلمان که درخواست استخدامش در این فروشگاه به خاطر حجاب رد شده بود، محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قضات دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه با 8 رای موافق در مقابل یک رای منفی به نفع یک سازمان دولتی که به نمایندگی از «سامانتا اعلاوف»، بانوی مسلمان آمریکایی از فروشگاه لباس «ابرکربی و فیتچ» شکایت کرده بود، رای صادر کردند.

کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر یک سازمان اجرایی دولتی است که موارد تبعیض در محیط کار را پیگیری می‌کند. این سازمان دولتی به نمایندگی از اعلاوف و با استناد به قانون حقوق مدنی سال 1964 که تبعیض دینی را ممنوع کرده است، طرح شکایتی از این فروشگاه لباس تنظیم کرده بود.

ابرکربی و فیتچ در دفاع از خود عنوان کرد که طبق قوانین این فروشگاه پوشیدن هر نوع کلاه توسط کارکنان ممنوع است و اعلاوف در مصاحبه‌ای که در سال 2008 برای استخدام در این فروشگاه انجام داده بود باید عنوان می‌کرد که ملزم به استفاده از این پوشش مذهبی است.

به گزارش پرس تی وی، آنتونین اسکالیا، یکی از قضات دیوان عالی ایالات متحده در جلسه‌ی دادگاه گفت که ابرکربی می‌بایست حداقل حدس می‌زد که اعلاوف به دلایل مذهبی روسری بر سر داشته است.

فروشگاه لباس «ابرکربی و فیتچ» در سال 2008 درخواست استخدام «سامانتا اعلاوف» بانوی مسلمان آمریکایی که آن زمان 17 سال داشت به خاطر پوشش حجاب رد کرد.

در پی شکایت این زن مسلمان، هیات منصفه یک دادگاه، فروشگاه لباس را به خاطر تبعیض به پرداخت غرامت بیست هزار دلاری محکوم کرد اما دادگاه تجدیدنظر ابرکربی و فیتچ را بی‌گناه شناخته بود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان