مصر از خنثی سازی حملات خرابکارانه در این کشور خبر داد

مصر از خنثی سازی حملات خرابکارانه در این کشور خبر داد

خبرگزاری تسنیم: در آستانه صدور حکم نهایی علیه محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر، قاهره از خنثی کردن آنچه توطئه اخوان‌المسلمین علیه این کشور خواند، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، دولت مصر، دیروز- دوشنبه- اعلام کرد توطئه اخوان‌المسلمین علیه این کشور را خنثی کرده است.

این خبر در حالی اعلام می‌‌شود که قرار است که دستگاه قضایی مصر، سه‌شنبه- امروز-  حکم نهایی «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق این کشور را که برای تایید به مفتی ارجاع داده است، اعلام کند.

دستگاه امنیتی مصر در بیانیه‌ای که از تلویزیون رسمی این کشور منتشر شد، اعلام کرد سرویس‌های امنیتی « موفق شدند توطئه‌های سازمان تروریستی اخوان‌المسلمین را کشف و خنثی کنند. این توطئه‌ها با هدف جمع‌آوری اطلاعات جهت انجام حملات خرابکارانه علیه نهادها و دستگاه‌های دولتی به‌ویژه ارتش، پلیس، دستگاه قضایی، حوزه رسانه‌ای، رهبران سیاسی و چهره‌های دولتی انجام می شد. این توطئه‌ها به دستور رهبران این گروه در داخل و خارج کشور و با هدف تشکیل یک هسته تروریستی برنامه‌ریزی می‌شد.»

این بیانیه افزود: اخوان‌المسلمین اطلاعاتی درباره نهادهای دولتی گردآوردی و آنها را به طرف‌های امنیتی در خارج ارسال می‌کند.

در این بیانیه نامی از این طرف‌های امنیتی ذکر نشده است.

در ادامه این بیانیه آمده است این توطئه با هدف انتشار اطلاعات دروغین که «به منافع کشور ضرر می‌زند» صورت می‌گیرد.

دستگاه امنیتی مصر در این بیانیه متذکر شده است که رهبران اخوان‌المسلمین از سال 2012 در دوران حکومت مرسی دستوراتی را برای این هسته، صادر می‌کنند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، ماه ژوئن گذشته اعلام کرد گروه اخوان‌المسلمین بزرگ‌ترین خطر برای امنیت ملی کشور است. این در حالی است که اخوانی‌ها تأکید می‌کنند به فعالیت‌های سیاسی مسالمت‌آمیز خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان