طرح تفصیلی منطقه حفاظت شده البرز نهایی می‌شود


طرح تفصیلی منطقه حفاظت شده البرز نهایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه طرح تفصیلی منطقه حفاظت شده البرز در مراحل نهایی به سر می‌برد، گفت: این طرح سبب می‌شود با تقسیم منطقه به بخش‌های مختلف، مدیریت بهینه برای استفاده از آن اجرا شود.

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه 90 درصد فاضلاب البرز تصفیه نشده و نیز 95 درصد فاضلاب صنعتی دارای عناصر خطرناک هستند که مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در این راستا با پیگیری‌های صورت گرفته، طرح تکمیلی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب کرج در حال مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه در حال حاضر با ظرفیت 10 درصد درحال انجام فعالیت است، افزود: تصفیه‌خانه شهر جدید هشتگرد در حال نهایی شده است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه مشاورانی برای مطالعه این امر در شهر هشتگرد قدیم و فردیس جذب شده‌اند، گفت: در این راستا بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی برای ایجاد تصفیه خانه کرده است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود در 5 سال آینده، ظرفیت این تصفیه خانه به 50 درصد افزایش یابد.

محمدی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی منطقه حفاظت شده البرز در مراحل نهایی به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: این طرح سبب می‌شود منطقه به قسمت‌های مختلف شامل بخش حفاظت، بخش امن، بخش گردشگری (تفرج متمرکز و تفرج گسترده)، بخش احیا و بخش سایر استفاده‌ها تقسیم شود تا بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای هر بخش، این منطقه به صورت بهینه مدیریت شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای 25 سال آینده در نظر گرفته شده، اظهار داشت: در این برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت دیده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه برنامه‌های کوتاه مدت این طرح شامل فراهم کردن امکانات حفاظتی مانند تجهیز پاسگاه‌ها، پوشش ارتباطات بی‌سیم و کاهش آلاینده‌ها در حاشیه رودخانه کرج است، گفت: ایجاد تفرجگاه‌های گسترده و متمرکز در منطقه با استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز از برنامه‌های بلندمدت این طرح محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon