رکورد تزریق گاز به میدا‌ن‌های نفتی شکست اما برنامه محقق نشد

رکورد تزریق گاز به میدا‌ن‌های نفتی شکست اما برنامه محقق نشد

خبرگزاری تسنیم: علی‌رغم شکسته شدن رکورد تزریق گاز به میدان‌های نفتی هنوز برنامه تزریق گاز به میدان‌هایی که در نیمه دوم عمر خود هستند، محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس برنامه پنجم توسعه باید برای افزایش یک درصدی ضریب بازیافت از میدان‌های نفتی کشور که به دلیل قرار گرفتن در نیمه دوم عمر دچار افت فشار شده‌اند روزانه حدود ١٥ میلیون متر مکعب گاز تزریق شود.

 مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز با اعلام اینکه حجم تزریق گاز به میدان‌های نفتی در دو ماه نخست سال  69 درصد  افزایش داشته است گفت: در این مدت بیش از سه میلیارد متر مکعب گاز به میدان‌های نفتی تزریق شد.

 عبدالحسین کوتکی با اشاره به افزایش 65 درصدی میزان گاز تحویلی به میدان نفتی آغاجاری نسبت به مدت مشابه سال 93  گفت: 2 میلیارد متر مکعب(روزانه 32 میلیون متر مکعب) از مجموع گاز تزریقی به میادین نفتخیز جنوب مربوط به میدان آغاجاری است.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه، به دو میدان نفتی کرنج و کوپال به ترتیب 800 و 250 میلیون متر مکعب گاز تزریق کرده که این مقدار نیز به نسبت مشابه سال قبل به ترتیب 85 و 50 درصد رشد داشته است.

علی‌رغم اینکه کوتکی از حجم تزریق گاز به میدان‌های نفتی به عنوان رکورد نام می‌برد اما طبق برنامه باید روزانه 50 میلیون متر مکعب به میدان نفتی آغاجاری تزریق شود. هم اکنون تزریق گاز به این میدان 18 میلیون متر مکعب کمتر از برنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام/


 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه