روحانی: تا پایان راه کنار دولت و ملت سوریه باقی خواهیم ماند

روحانی: تا پایان راه کنار دولت و ملت سوریه باقی خواهیم ماند

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور با بیان اینکه بدون تردید در جنگ حق علیه باطل، حق پیروز است، گفت: دولت و ملت ایران تا پایان راه کنار دولت و ملت سوریه باقی خواهد ماند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار "محمد جهاد اللحام" رئیس مجلس سوریه با تجلیل از ایستادگی و مقاومت دولت و ملت سوریه، تصریح کرد: بدون تردید در جنگ حق علیه باطل، حق پیروز است و مطمئن هستیم که کشورهای بیگانه قادر نخواهند بود شرایط خود را بر ملت سوریه تحمیل کنند.

وی با  با ابراز امیدواری نسبت به پیروزی مردم مقاوم و نیروهای مسلح ارتش سوریه در جهاد علیه تروریست‌ها، گفت: امروز بحمدالله بعد از 4 سال ایستادگی و مقاومت، امید و برنامه‌ریزی دشمنان سوریه که فکر می‌کردند ظرف چند ماه می‌توانند بر دمشق مسلط شوند، از بین رفته است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: مردم سوریه گرفتار جنگی ناخواسته از سوی برخی کشورها و گروه‌های تروریستی شدند، اما هنگامی که یک ملت بخواهد می‌تواند در برابر همه توطئه‌های پیچیده ایستادگی کند، همان‌طور که ملت بزرگ ایران در سال‌های دفاع مقدس با وجود حمایت بسیاری از کشورها از صدام حسین موفق شد و به پیروزی رسید.

روحانی با تأکید بر اینکه تروریست‌ها قادر نخواهند بود بر ملت سوریه فائق شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کشورهای منطقه دچار اشتباه محاسباتی هستند و فکر می‌کنند نیروهای تروریستی همواره ابزاری در اختیار آنها برای دستیابی به اهدافشان است در حالی که دیر یا زود تروریسم بلای جان خودشان خواهد شد.

وی با اشاره به مناسبات خوب تهران ــ دمشق در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بر تحکیم و ارتقای روابط فی‌مابین تأکید کرد و گفت: دولت و ملت ایران تا پایان راه کنار دولت و ملت سوریه باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور افزود: تهران از آغاز توطئه علیه دولت و ملت سوریه با وجود قرار داشتن در برابر توطئه دیگری به‌نام تحریم، وظیفه اخلاقی و انسانی خود را در برابر ملت سوریه فراموش نکرده است و به مسیر خود در کمک و حمایت از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد.

همچنین، "محمد جهاد اللحام" رییس مجلس سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تشکر و سلام رئیس‌جمهور و ملت کشورش به رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران، گفت: دولت و ملت سوریه هیچ‌گاه حمایت و ایستادگی ملت دوست و برادر ایران را فراموش نخواهند کرد.

وی با تجلیل از مواضع اصولی ایران که منطبق با معیارهای انسانی و مورد تأکید همه ادیان و مذاهب است، از ناکارآمدی و نبود اراده واقعی در سازمان ملل متحد برای اجرایی کردن پیشنهاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری انتقاد کرد.

رئیس مجلس سوریه با تحلیل شرایط منطقه نظیر تجاوز به مردم فقیر یمن و ابراز تأسف از حمایت برخی کشورها در حمایت از تروریست‌ها در سوریه، گفت: این کشورها مجری برنامه و طرحی شدند که آمریکا و غرب تدارک دیده است و بدون تردید این رفتار در جهت خدمت به منافع رژیم صهیونیستی است.

اللحام ابراز امیدواری کرد در پرتو حمایت و ایستادگی ملت‌های منطقه، توطئه‌های رژیم صهیونیستی خنثی شده و به‌خواست خدا جشن پیروزی ملت سوریه در برابر تروریست‌ها به‌زودی برگزار شود.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon