حرف‌های فوتبالی بنیامین:پرسپولیس مهمترین تیم فوتبال ایران است

حرف‌های فوتبالی بنیامین:پرسپولیس مهمترین تیم فوتبال ایران است

خبرگزاری تسنیم: بنیامین از پیشکسوتی فوتبالی سخن گفت که در تیمی بازی کرده که از تیم ملی هم مهم‌تر است، از بازیکنی سخن گفت که با غیرت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است.

خبرگزاری تسنیم – یاسر یگانه

بادی خُنک در حال وزیدن است. گردوغباری در آسمان هست که گاهی نفس کشیدنش سُرفه در سینه می‌اندازد. گاهی قطره‌ای از آسمان بر صورتت می‌نشیند. گرمای ظهرِ دوشنبه دهم خرداد، جایش را به خُنُکای آغاز شب داده است.

ماشین‌ها یکییکی از پارکینگِ نماشگاهبینالمللی خارج می‌شوند. ماشین‌های دیگر که اما آرامآرام جایگزین می‌شوند. گاهی هم آژانسی می‌آید و مسافری پیاده می‌کند و می‌رود.

خبری از نوازندگان دورهگرد نیست که در میان آمدگان و رفتگان کنسرت؛ بازاری گرم کنند. رفتگان، همانهایی هستند که سانس نخست کنسرت را دیده‌اند و آمدگان کسانی اند که برای دیدن و شنیدن سانسدومآمده‌اند.

آمدگان وقتی به درِ نرده ای نزدیک می‌شوند، اندکی درنگ می‌کنند. برخی از بانوان پوششان را چک می‌کنند و جلباب‌ها را مرتب‌تر تا خانِ گشت ارشاد را بهسلامت بگذرند. بانوانی دیگر اما نیازی به درنگ ندارند؛ آنان هرکجا که باشند یک‌رنگند و جلبابانشان آراسته.

خان دوم رفتن به طبقه چهارم و رسیدن به سالن میلاد است. قرار بود کنسرت ساعت 21 و 30 دقیقه آغاز شود اما تا رسیدن همه به سالن و نشستن بر روی صندلی‌ها، ساعت به 22 و 15 دقیقه رسیده است. در این فاصله‌ی 45 دقیقه‌ای تماشاگرانی که به سالن رسیده بودند گاهی صوت و کف و هورا سر می‌دادند تا شاید کنسرت زودتر آغاز شود.

چراغهای سالن تاریک شد و صحنه روشن. نوازندگان آغاز به نوازیدن کردند. «احساس مالکیت» نخستین قطعه بود.

بنیامین بهادری از کنار سالن وارد صحنه شد. کتوشلواریبارنگِ آبیِ نفتی، جلیقه ای خاص، پیرهنی سفید و سیبیلیکمپشت با موهایی که به یکسو روانه شده بود؛ چهره ای متفاوت از خواننده محبوبِ این روزهای موسیقی پاپ ساخته بود.

بنیامین پس از خواندن نخستین قطعه از آرزوی حسرت نخوردن و هدایت هر چیزی به سمتوسوی خدا گفت.

بنیامین قطعه‌ها را یکی پس از دیگری درو می‌کرد و می‌خواند. «آهای تو»، «حباب»، «کاش ندونه» و «قهوه».

سروصدای تماشاگران و صدای سوت و هورایشان، شنوایی را محدود کرده بود.

در میان آن هوآرها، بنیامین از سنتشکنی نکردنِ تماشاگران گفت و اینکهبازهم مثل همیشه تماشاگران سانسدوم انرژی بیشتری نسبت به تماشاگران سانس نخست دارند.

البته بنیامین از این نکته سخنی به میان نیاورد که انرژی نوازندگان و خوانندگان در کدام سانس بیشتر است؟ بهراستی خواننده یا نوازندگان ارکستر، در هر دوسانس انرژی برابری دارند و با یک کیفیت می‌نوازند و می‌خوانند؟

بنیامین کنسرت دیشب را یکی از بهترین اجراهای عمرش خواند و البته ترجیح داد تماشاگران و انرژیشان را چشم نزند و این جمله را زیاد تکرار نکرد.

انرژیِ بسیاری که از تماشاگران به بنیامین می‌رسید، او را مجاب کرد که شلاقی به خواندن بپردازد «من امشب می‌میرم»، «عشق داغ من»، «میدونم»، «دنیا دیگهمث تو نداره»، «میدونمیهوقتایی دلم برات تنگمی شه»، «هفته عشق»، «حالم بده»، «ضربان قلبم»، «تو خود عشقی»، «تنگ غروب»، «چند مترمکعب عشق»، «هر کی به منمی رسه»، «تنها شدم وای» و «عشق در روز قیامت» قطعههای دیگری بودند که بنیامین خواند.

بهادری کاربرد کنسرتهای موسیقی پاپ را برای ابراز عشق می‌داند و از همه خواست که در فضای کنسرت به معشوقه یا معشوقشان از ته دل بگویند که «دوستت دارم».

لحظاتی در کنسرت بود که بنیامین و نوازندگان سکوت کردند. همین سکوت آغازی بود برای سروصدایی سرسام‌آور. تماشاگران برای دقایقی چنان سوت و کف و هورا می‌کشیدند که صدا به صدانمی‌رسید. بنیامین از تماشاگران خواست تا آرام باشند و اجازه بدهند که گروه قطعههای بعدی را اجرا کنند.

اجرای قطعه «عشق در روز قیامت» موجب شد که بنیامین درباره این قطعه بگوید: «عشق در روز قیامت» درباره حال و هوای روز قیامت است. میگویند در این روز مادر هم بچه‌اش را رها می‌کند، اما من مطمئنم که در روز قیامت عاشقانی هستند که در پیِ معشوقشان هستند.

در بخش‌های پایانی کنسرت بود که بنیامین از حضور برخی از مهمانان ویژه تشکر کرد. بنیامین برای معرفی یکی از مهمانان ویژه از پیشکسوتی فوتبالی سخن گفت که در تیمی بازی کرده که از تیم ملی هم مهم‌تر است. از بازیکنی سخن گفت که با غیرت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است؛ آن مهمان ویژه کسی نبود جز مجتبی محرمی و آن تیم کسی نبود جز پرسپولیس.

در حین اجرای گروه «بنیامین موزیک» در این کنسرت، کلیپی بهصورت ترکیبی که نشاندهنده رونمایی قریبالوقوع آلبوم بنیامین 94 بود، در صفحهنمایش برای علاقه‌مندان پخش شد.

آلن بارسقیان گیتار الکتریک، آرش سعیدی به یس، محمد موجرلو گیتار آکوستیک، استیو آمانسیاندرامز، علیرضا میرآقا سازهای بادی و پرکاشن، علی منصوری کیبورد و رهبر ارکستر، مسعود داعی مدیر هماهنگی و سلیم احمدی مدیر برنامه‌ها اعضای اجرایی گروه بنیامین موزیک را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران