شهید چمران نمونه ارزنده مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها بود


شهید چمران نمونه ارزنده مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها بود

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد بزرگداشت شهید چمران بابیان اینکه شهید چمران مالک اشتر انقلاب اسلامی بود گفت:شهید چمران نمونه ارزنده مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها بود.

سردار داود غیاثی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، ‌با اشاره به شخصیت وجودی شهید "مصطفی چمران" اظهار داشت: شهید چمران دانشمندی مجاهد با روحیه‌ای بالا و رزمنده‌ای بزرگ بود که شخصیتش چند بعد داشت و به واقع این شهید بزرگ متعلق به تمام مبارزان حق علیه باطل است.

وی افزود: مرکز مقاومت در برابر ظلم بر محور فلسطین بوده که شهید چمران به عنوان یکی از مؤسسان جنبش مقاومت عامل امیدبخش به ملت مظلوم شیعه لبنان و فلسطین بود و این شهید بزرگوار همواره به مانند سربازی فداکار و جان نثار برای اسلام و ایران بود که هیچ‌گاه در تبعیت از ولی‌فقیه غفلت نکرد.

مشاور فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: تربیت در مکتب ائمه‌(ع) سبب شده بود از همان دوران جوانی فردی مذهبی، شخصی شایسته و فردی مسلمان باشد و در عجبم که با وجود این که زندگی وی مرتب در حال تکامل و تعالی بود چگونه دست نوشته‌هایش ویژگی لطافت و صلابت وجودی وی را به همراه دارد.

سردار غیاثی‌راد با اشاره به شجاعت و اندیشه‌های اسلامی شهیدچمران گفت: زمانی که جوّ غالب فکری و سیاسی در مراکز دانشگاهی در اختیار توده‌ای‌ها بود و دین و سیاست دو مقوله مجزا از یکدیگر بودند، شهید چمران از همان آغاز ورود به دانشگاه بدون تدثیرپذیری از توده‌ای‌ها با شجاعت تمام به تعهدات اسلامی خود عمل می‌کرد.

وی افزود: شهید چمران برای از بین بردن امپریالیسم پهلوی که وابسته با امپریالیسم صهیونیسم بود خود را در مصر از نظر نظامی ارتقاء داد و همیشه آماده برای مبارزه با طاغوتیان بود و پس از آغاز جنگ تحمیلی بار دیگر به درخواست امام‌خمینی(ره) برای آزادی کشورش از دست مزدوران لبیک گفت و به سوی کشور شتافت.

دبیر ستاد بزرگداشت شهید چمران تصریح کرد: شهید چمران رمز رسیدن به تقوا و خودباوری را تبعیت محض از ولایت فقیه می‌دانست و به سبب همین روحیه، برای کمک به مردم مظلوم لبنان شتافت و با پایه‌ریزی حزب‌الله لبنان خدمات زیادی را به مردم لبنان و اسلام انجام داد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon