پیشنهادات انتشارات «روایت فتح»‌ برای تعامل با خانواده شهید آوینی

پیشنهادات انتشارات «روایت فتح»‌ برای تعامل با خانواده شهید آوینی

خبرگزاری تسنیم: انتشارات روایت فتح در پی تلاش برای تعامل با خانواده شهید آوینی برای حل مسئله انتشار کتاب‌های «با من سخن بگو» پیشنهادات خود را در نامه‌ای به اطلاع مریم امینی همسر شهید آوینی رساند. باید دید این اقدام روایت فتح چه پاسخی خواهد داشت؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، در پی انتشار 5 جلد از مجموعه 15 جلدی از نوشته‌های شهید آوینی با عنوان «با من سخن‌بگو»‌ که پیش از این در رسانه‌های کثیرالانتشار منتشر شده است،‌ ابهامی بر سر زبان رسانه‌‌ها افتاد که پیرامون آن مطلبی با این عنوان که چه کسی حق دارد نوشته‌های کثیرالانتشار آوینی را بازنشر کند: «واحه»‌یا «روایت فتح»؟ منتشر شد. این ابهام برگرفته از این نگاه بود که حقوق مطالب منتشر شده شهید آوینی در این رسانه‌های کثیرالانتشار  متعلق به آن رسانه بوده و احتمالاً مالکیت معنوی و حقوقی این آثار دیگر با خانواده او نخواهد بود.

هنوز ابهام درباره این تفسیر از قانون وجود داشت که از سویی دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال خمیر شدن این کتاب‌ها به دلیل عدم هماهنگی با خانواده شهید آوینی به گوش رسید‌. در همین رابطه علایی مدیر انتشارات روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم از تلاش برای برقراری تعامل با مریم امینی همسر شهید آوینی برای حل این مسئله به شکل مسالمت آمیز سخن گفت.

سوی دیگر این ماجرا خانم امینی، همسر شهید آوینی که چند سالی است انتشارات واحه را به منظور انتشار آثار او تأسیس کرده است ایستاده بود و نظر او می‌توانست توضیحی برای بخش دیگر ماجرا باشد. مریم امینی همسر شهید آوینی نیز به گفت‌وگو با تسنیم‌  نشست و در این رابطه اذعان داشت که «بیش از 12 سال آثار شهید آوینی توسط انتشارات روایت فتح و انتشارات ساقی که مرتبط با روایت فتح است،‌ منتشر می‌شد. این انتشارات برای تک تک کتاب‌های  شهید آوینی با من قرار داد بسته است،‌ چه برای چاپ کتاب و چه برای تجدید چاپ کتاب‌ها‌، بنابراین این نکته که انتشارات روایت فتح بیان کرده که از واسپاری اجازه انتشار آثار شهید به بنده بی‌خبر بوده است،‌ قابل قبول نیست،‌ چرا که می‌دانسته که من مالک آثار شهید آوینی هستم.»

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره موضوع تعامل با انتشارات روایت فتح  برای حل این مشکل به شکل مسالمت آمیز گفت:‌ باید دید پیشنهاد آقایان چیست. فعلاً که ماجرا در مسیر قانونی است.

حالا انتشارات روایت فتح با عطف به این گفته امینی،‌ در نامه‌ای خطاب به او پیشنهادات خود را برای حل مسئله به صورت مسالمت آمیز مطرح کرده است. همچنین این انتشارات نسخه‌ای از نامه ارسالی خود به خانم امینی را حسب اینکه گفت‌وگوی ایشان با تسنیم صورت گرفته بود، را برای خبرگزاری فکس کرده است. لذا به منظور آگاهی مخاطبان از پیشنهادات طرح شدهف انتشارات روایت فتح این نامه در ادامه منتشر می‌شود:

سرکار خانم مریم امینی؛ مدیر محترم نشر واحه

با عرض سلام و ادب

ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله الاعظم(عج)وآرزوی علو درجات برای سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی و آرزوی سلامتی برای حضرتعالی و همه خویشان و بستگان آن شهید والا مقام ،به استحضار می رساند؛ انتشارات روایت فتح با اذعان به تعلق همه حقوق مادی و معنوی کتاب‌های منتسب به شهید آوینی به خانواده محترم و بزرگوار آن شهیدعزیز، با استناد به فرمایش شما در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، تاریخ 94/3/11 ،مبنی بر"امینی درباره این موضوع که مدیران انتشارات روایت فتح گفته بودند که به دنبال تعامل برای حل ماجرا به شکل مسالمت آمیز هستند،گفت: باید دید پیشنهاد آقایان چیست.فعلا که ماجرا در مسیر قانونی است." به طور جدی به دنبال حل مسئله و جلب رضایت کامل شما است.بدین منظور پیشنهادات ذیل تقدیم می شود تا با نگاه مثبت شما و با اختیار کردن راه حل مناسب، موضوع چاپ کتابهای "با من سخن بگو"، آن گونه که شایسته است، حل شود.

1-عقد قرار داد با نشر واحه برای واگذاری 50 درصد سود حاصله از قبل فروش کتاب درچاپ اول و چاپ‌های بعدی

2-درج عنوان نشر واحه در پشت جلد کتاب یا اجازه شما در صفحه شناسنامه

3-توزیع رایگان کتابها، با درخواست شما، در بین علاقه‌مندان شهید آوینی

4-واگذاری کل اثر به نشر واحه در قبال دریافت هزینه‌های انجام شده از سوی انتشارات روایت فتح

5- پیشنهادهای جدیدی که شما ارائه می‌نمایید

امیدوارم با امعان نظر قراردادن مراتب ارادت و صداقت مدیران فعلی انتشارات روایت فتح به ساحت مقدس شهید آوینی و خانواده بزرگوار ایشان، با تصمیمی حکیمانه این مشکل حل و موجبات شادکامی علاقه‌مندان و دوستداران شهید آوینی فراهم شود.

والسلام
حسن علایی فعال
مدیر انتشارات روایت فتح

حالا باید دید مریم امینی، همسر شهید آوینی و مدیر انتشارات واحه درباره این آثار چه نظری دارد. آیا 5 کتاب تازه تولید شده از آثار شهید آوینی، خمیر می‌شود؟یا این تعامل که به نظر می‌رسد روایت فتح در افتتاح آن جدی است به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران