اعضای شورا موضع خود را درباره قانع شدن قانونی یا مصلحتی اعلام کنند


اعضای شورا موضع خود را درباره قانع شدن قانونی یا مصلحتی اعلام کنند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر باید موضع خود را در قبال قانع شدن قانونی یا مصلحتی خود از طرح یک سوال اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ مجتبی شاکری در یکصد و پنجاه و هشتیمن جلسه علنی شورای شهرت تهران با بیان اینکه سرنوشت قناعتی سرنوشت همه اعضای شورا هنگام طرح سوال است که اگر قانع شدیم یا نشدیم راه قانون یا مصحلت را برگزنیم،‌ گفت: اگر بخواهیم راه قانون را طی کنیم باید پای آن بایستیم اما اگر به دلایل مختلف، مصلحتی پیش آمد باید موضع خودمان را قاطع مشخص کنیم.

وی ادامه داد: به نظر بنده مشخص نبودن تکلیف این موضوعات درباره قانع شدن و نشدن عضو شورا در آینده هم اتفاق خواهد افتاد بنابراین باید یک مستمسک قانونی صحیح برای آن تعیین کرد. اگر قرار بر این است که اعضا از پاسخ سوال قانع شوند همین را ملاک عمل قرار دهیم و برای همه در هر سوالی آن را ملاک قرار دهیم اما اگر قرار است عضو قانع شود هم باید آن را مشخص کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که اگر عضوی می‌گوید قانع شده یا نه باید موضوع قانونی و مصلحتی خود را مشخص کند،‌ تصریح کرد: منشاء قانونی 4 مرجعی که می‌خواهند هتل را متر کنند، چیست؟ برای انجام این کار مصوبه‌ای تعیین نشده است؛ چمران پیشنهاد این موضوع را مطرح کرد اما باید برای آن رأی‌گیری می‌شد. این موضوع بر اساس مسائل ذهنی ادامه پیدا می‌کند و از طلایی می‌خواهم این موضوع را به صورت مشخص اعلام کند که قناعتی به لحاظ قانونی قانع شده یا مصلحتی؟

طلایی که ریاست جلسه امروز را در غیاب چمران رئیس شورای شهر تهران بر عهده داشت خطاب به شاکری گفت: اجازه دهید برای ایجاد وحدت رویه درباره این موضوع در جلسه داخلی شورا به آن بپردازیم.

به گزارش تسنیم،‌ در جلسه امروز شورا لایحه دستورالعمل انضباطی بهره‌برداران از اماکن میادین و غرف سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیسیون‌های حقوقی،‌ سلامت و برنامه و بودجه به صورت مشترک اصلاحات لازم را روی این موضوع انجام و طی 2 هفته لایحه جدید را ارائه دهند.

همچنین موضوع تعیین نماینده شورای شهر تهران در کمیسیون‌های بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه،‌ جایگزین رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر نیز بررسی و مقرر شد کمیسیون حقوقی آیین‌نامه‌ای را در خصوص نمایندگان شورای شهر در مجامع مختلف را بر اساس قانون تدوین کندو درباره این موضوع با حضور آقای حافظی صحبت شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon