«بلاتر» بالاخره استعفا کرد


«بلاتر» بالاخره استعفا کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس فیفا که پس از دستگیری ۶ تن از مقامات ارشد فیفا تحت فشار فراوانی برای کناره گیری قرار گرفته بود، از سمتش استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپ بلاتر رئیس فیفا در کنفرانسی خبری در زوریخ خبر استعفای خود را اعلام کرد و خواستار یک نشست عمومی جدید برای انتخاب رئیس جدید فیفا شد.

وی گفت: تصمیم گرفتم دوباره در انتخابات رئیس فیفا شرکت کنم زیرا متقاعد شده بودم این بهترین گزینه برای فوتبال است.

یک مسئول فیفا نیز در این رابطه اعلام کرد که احتمالا انتخابات رئیس جدید فیفا بین دسامبر 2015 تا ماه مارس 2016 انجام خواهد شد.

روز جمعه پس از اینکه انتخابات فدراسیون جهانی فوتبال به دور دوم کشیده شد علی بن حسین اردنی انصراف خود را اعلام کرد و بدین ترتیب سپ بلاتر بار دیگر به‌عنوان رئیس فیفا انتخاب شد.

در دور اول سپ بلاتر 133 رأی و علی بن حسین 73 رأی کسب کردند. از 209 رای مأخوذه، 206 رأی مورد قبول و شمارش قرار گرفت و به این ترتیب بلاتر با وجود برتری بر رقیبش به‌دلیل عدم کسب دوسوم آرا به‌عنوان رئیس آینده ابقا نشد و انتخابات به دور دوم کشیده شد. در نهایت با کناره گیری بن‌حسین، بلاتر رئیس فیفا ماند.

بلاتر در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از پیروزی‌اش در انتخابات دوره جدید ریاست فیفا، به یوفا و آمریکا به عنوان دو مخالف اصلی تمدید دوران مدیریت 17 ساله او در فدراسیون جهانی فوتبال هشدار داده بود.

وی گفته بود: می‌گویید چرا استعفا نکردم؟ جوابش خیلی ساده است. به این خاطر که شما نتایج کنگره فیفا را دیدید و اعضای فیفا فکر می‌کنند که من هنوز هم آن کسی هستم که می‌تواند این مشکلات را حل کند.

بلاتر درباره بازداشت اخیر شش تن از مقامات اجرایی ارشد فیفا و در پاسخ به این سؤال که آیا او از گسترش تحقیقات FBI و مقامات قضایی سوئیس درباره پرونده فساد در فیفا نمی‌ترسد و بیم دستگیر شدن ندارد، تأکید کرد: به چه دلیل باید دستگیر شوم؟ آمریکایی‌ها دارند تحقیقات را انجام می‌دهند. آنها حق دارند این کار را انجام دهند. من نگران چیزی نیستم و مخصوصاً نگرانی درباره کارهای خودم ندارم.

رئیس فیفا معتقد بود که در پشت پرده دستگیری مقامات ارشد فیفا در زوریخ یک توطئه آمریکایی با هدف آشفته کردن جو کنگره فیفا وجود داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان