اختلافات شورای شهر اردبیل برای انتخاب شهردار


اختلافات شورای شهر اردبیل برای انتخاب شهردار

خبرگزاری تسنیم: در حالی که قرار بود در جلسه امروز و رسمی شورای شهر اردبیل، اعضای شورا از میان ۸ کاندید شهردار آینده اردبیل را انتخاب کنند، ولی این موضوع به دلیل اختلافات شدید اعضای شورا به انجام نرسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، از زمانی که صدیف بدری استعفای خود را از سمت شهردار اردبیل، به اعضای شورای شهر به منظور شرکت در انتخابات مجلس ارائه داد، تاکنون اعضای شورای شهر اردبیل موفق به انتخاب شهردار نشدند.

بعد از برگزاری جلسات و کمیسیون‌های مختلف در شورای شهر اردبیل، 8 نفر به عنوان کاندید اصلی برای تصدی‌گری شهرداری اردبیل انتخاب شدند که مقرر شد این افراد در طول 2 روز برنامه‌های خود را جهت شهردار شدن در اردبیل به در صحن علنی به اطلاع اعضای شورای شهر برسانند.

ابراهیم فتایی،‌ اکبرصمدی، علیرضا سلیمانی، سالار شاکر، حمید لطف‌الهیان، فرید صالحی، یاور وحدتی‌پور و اکبر صمدی اسامی این 8 کاندید هستند که در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری به منظور ارائه برنامه‌های خود در صحن علنی شورای شهر اردبیل حاضر شده و برنامه‌های خود را ارائه دادند که قرار بر این شد روز دوشنبه تکلیف شهردار اردبیل مشخص شود.

روز دوشنبه جلسه شورای شهر اردبیل تحت تأثیر اختلافات اعضای شورای شهر اردبیل نه تنها به منظور انتخاب شهردار پیش نرفت بلکه بعد از حدود 3 ساعت جلسه، قرار بر این شد که انتخاب شهردار بعد از مرحله پرسش و پاسخ از کاندیداها صورت بگیرد که این موضوع با 8 رأی مثبت اعضای شورای شهر اردبیل مورد استقبال قرار گرفت.

عصر سه‌شنبه و در هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل، در حالی که انتظار می‌رفت 8 کاندید مورد نظر برای پاسخ‌گویی به سوالات اعضای شورای شهر اردبیل در جلسه حاضر شوند، هیچ‌کدام از کاندیداها حضور نداشتند و در واقع دعوتی از آن‌ها برای حضور در جلسه به عمل نیامده بود.

جلسه با موضوع انتخاب شهردار اردبیل آغاز شد که در ابتدای این جلسه ذکی‌الله خوشبخت،‌ رئیس شورای شهر اردبیل اظهار داشت: اداره شدن شهر اردبیل بدون شهردار به ضرر شهر و مردم است که باید هر چه سریع‌تر شورای شهر اردبیل در چهارچوب قانون اقدام به انتخاب شهردار کند.

وی گفت: کلام‌الله صفری یکی از 8 کاندید شهرداری اردبیل، ‌با ارسال نامه‌ای از کاندید بودن برای سمت شهرداری اردبیل انصراف داده است.

در ادامه این جلسه اختلافات اعضای شورای شهر اردبیل بر سر این موضوع و اینکه آیا انتخابات به صورت یک مرحله‌ای و بین تمامی 7 کاندید باشد و یا به صورت دو مرحله‌ای به طوری که در مرحله اول تعداد کاندیداها با رأی‌گیری تقلیل یابد و سپس انتخاب شهردار در دستو کار قرار بگیرد، بیش‌تر شد.

پس از بحث‌های فراوان سرانجام با رأی‌گیری تصمیم برای انتخاب شهردار از میان هفت نفر شد، که پس از نوشتن اسامی کاندیداها در روی تخته وایت بورد به منظور رأی‌گیری،‌ سالار شاکر نائب رئیس شورای شهر اردبیل اعلام کرد که او نیز از کاندید بودن برای شهرداری اردبیل انصراف می‌دهد که این موضوع شروع اختلافات جدیدی بین اعضای شورای شهر اردبیل شد چرا که اعضا معترض بودند این انصراف در آخرین لحظه‌های شروع رأی‌گیری و به اصطلاح در دقیقه نود قابل قبول نیست.

سرانجام هشتاد و دومین جلسه شورای شهر اردبیل با وجود اختلافات زیاد و بدون انتخاب شهردار به پایان رسید تا شهرداری اردبیل با وجود مشکلات مالی و بلاتکلیفی بسیاری از پروژه‌ها همچنان بدون شهردار اداره شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon