ابعاد تازه‌ای از روش‌های غیراخلاقی و شکنجه‌های جنسی بازجویان سازمان سیا

ابعاد تازه‌ای از روش‌های غیراخلاقی و شکنجه‌های جنسی بازجویان سازمان سیا

خبرگزاری تسنیم: یکی از زندانیان گوانتانامو تأکید کرد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" از روش‌های مختلف آزار و اذیت جنسی و سایر شیوه‌های شکنجه علیه زندانیان استفاده می‌کرده است که این روش‌ها در گزارش سال گذشته سنا اشاره‌ای نشده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، "مجید خان" یکی از زندانیان گوانتانامو ضمن اشاره به روشهای غیراخلاقی و شکنجه‌های جنسی بازجویان سیا تصریح کرد که بازجویان آب یخ روی اندام تناسلی وی ریخته‌اند و بارها و بارها با برهنه کردن او اقدامات غیراخلاقی انجام داده‌اند. این روشهای شکنجه در گزارش سال گذشته سنا اشاره نشده بود.

وی افزود: برخی از بازجویان سیا که بوی الکل می‌دادند، تهدید کردند که من را با چکش، چوب بیس‌بال یا کمربند مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

مجید خان نخستین زندانی گوانتانامو است که اظهاراتش در خصوص روشهای شکنجه مأموران سیا در دولت جورج دبلیو بوش به‌صورت علنی منتشر شده است.

اظهارات مجید خان شامل 27 صفحه مصاحبه با وکلای حقوقی در 7 سال گذشته است. پیش از انتشار گزارش سال گذشته سنا در خصوص روشهای شکنجه بازجویان، مقام‌های سیا زندانیان و وکلای حقوقی آنها را از علنی کردن اظهارات مربوط به روشهای شکنجه در زندان‌های آمریکا منع کرده بودند.

البته اظهارات مجیدخان در خصوص روشهای شکنجه سیا به‌صورت مستقل قابل تأیید نیست. مقام‌های سیا نیز گفته‌اند که مجیدخان بارها در طول بازجویی به آنها دروغ گفته است.

مجیدخان شهروند 35ساله پاکستانی است که در یک دبیرستان در مریلند آمریکا تحصیل می‌کرده است. وی در سال 2012 میلادی به توطئه، قتل و جاسوسی متهم شده است. وی اعتراف کرده است که 50هزار دلار به مأموران القاعده در اندونزی تحویل داده است. این پول بعداً برای بمب‌گذاری در هتل ماریوت جاکارتا در سال 2003 میلادی مورد استفاده قرار گرفت، حادثه‌ای که منجر به کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن 80 نفر دیگر شد.

مجیدخان در پاکستان بازداشت شد و طی سالهای 2003 تا 2006 میلادی در یک مکان سیاه سازمان سیا نگهداری می‌شده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان