مقاومت لبنان بلندی‌های «مجر و شمیس الحمرا» را در عرسال آزاد کرد

مقاومت لبنان بلندی‌های «مجر و شمیس الحمرا» را در عرسال آزاد کرد

خبرگزاری تسنیم: رزمندگان مقاومت لبنان با پیشروی در بلندی های عرسال لبنان موفق شدند ارتفاعات مجر الحمرا و شمیس الحمرا را در این منطقه از ترورریست ها پاکسازی کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، رزمندگان مقاومت لبنان با پیشروی در بلندی‌های عرسال لبنان موفق شدند ارتفاعات مجر الحمرا و شمیس الحمرا را در این منطقه از ترورریست‌ها پاکسازی کنند.

رزمندگان مقاومت همچنین بلندی‌های مراد غازی و حرف وادی الهوا و تپه الفیقه را در عرسال واقع در رشته  کوه‌های شرق لبنان به کنترل خود درآوردند و پیشروی خود را به سمت کوه راهبردی الزاروب در جنوب وادی الخیل ادامه دادند.

بر اساس این گزارش در حمله رزمندگان مقاومت به بلندی‌های عرسال لبنان تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

در همین رابطه پایگاه خبری النشره، لبنان نیز از درگیری شدید بین رزمندگان حزب الله و افراد مسلح در بلندی‌های عرسال خبر داد.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز گزارش داد که رزمندگاه حزب الله از دو محور به سمت عرسال هجوم بردند.

پیش از این نیز مبارزان مقاومت اسلامی لبنان در عملیات ویژه‌ای با استفاده از پهپاد، گروهی از تروریست‌ها را که قصد عملیات تروریستی در منطقه عرسال را داشتند، به هلاکت رساندند.

از زمان آغاز عملیات رزمندگان حزب الله و نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی منطقه قلمون، شهر مرزی عرسال بیش از پیش در اظهارات رهبران مقاومت لبنان مطرح می‌شود. این شهر که در شرق لبنان واقع است و ساکنین آن عمدتاً سنی مذهب هستند از زمان آغاز بحران سوریه نقش مهمی در تأمین تسلیحات، نیروی انسانی و سایر کمک‌ها برای تروریست‌ها در آن کشور داشته است.

پس از آزادسازی شهر استراتژیک قصیر توسط نیروهای مقاومت، عده‌ای از تروریست‌ها موفق شدند به دامنه‌های عرسال فرار و  پایگاه‌هایی اطراف این شهر برای خود ایجاد کنند. این افراد هر از چند گاهی نیروهای ارتش لبنان و ساکنین محلی را هدف حملات خود قرار دادند و حتی عده‌ای از نظامیان این کشور را ربودند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان