وظیفه ماست که با جاهلیت احیاشده در قرن ۲۱ مبارزه کنیم


وظیفه ماست که با جاهلیت احیاشده در قرن 21 مبارزه کنیم

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: وظیفه ماست که با جاهلیت احیاشده در قرن ۲۱ مبارزه کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در همایش بین‌المللی امام خمینی و بیداری اسلامی که عصر امروز با حضور مهمانان خارجی ستاد بزرگداشت امام خمینی در هتل شهر شرق برگزار شد، با اشاره به اقدامات داعش گفت: وظیفه ماست که با جاهلیت احیاشده در قرن 21 به نام اسلام مبارزه کنیم چرا که گروه‌های تکفیری کاری جز تفرقه و شکاف بین مسلمانان، بی‌آبرویی برای مسلمان‌ها در دنیا و ریختن خون بیگناهان خاصیت دیگری ندارند.

وی یادآور شد: امروز در اخبار شنیدیم که جامعة الازهر علیه گروه‌های تکفیری فتوا داده‌اند که این اقدام درستی محسوب می‌شود و همه مراکز اسلامی باید این اقدام را انجام دهند.

ولایتی خاطرنشان کرد: اگر بنیان مشروعیت کاذب و ساختگی داعش خراب شود، مسلمان‌ها آنها را به جهنم می‌فرستند.

ولایتی در ابتدای این همایش ضمن خوشامدگویی به مهمانان خارجی اظهار داشت: امیدواریم همه ما از این مناسبتی که همه‌ساله به‌مناسبت بزرگداشت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، بتوانیم بهره کافی معنوی ببریم و زندگی، تفکر و عملکرد امام خمینی(ره) الگوی ما قرار گیرد.

وی با بیان "امام خمینی(ره) پرچم اسلام را بلند کرد و مبدأ بیداری اسلامی در عصر ما شد" افزود: امواجی که در جهان اسلام توسط امام خمینی(ره) ایجاد شد، مسلمانان و کشورهای اسلامی به این امواج بیداری اسلامی پیوستند و در نتیجه در برخی کشورهای اسلامی منجر به تحرکات عظیم، ایجاد تغییر در حکومت‌ها و ایجاد حکومت اسلامی در برخی کشورها شد و تحولات فکری عظیمی در جوامع اسلامی به وجود آورد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با ابراز اینکه امروز در جهان اسلام مارکسیسم و لیبرالیسم طرفدار ندارد، گفت: امروز در جهان فکر و ایده‌ای که در جهان اسلام وجود دارد طرفدار اعتقاد اسلامی است و بیداری اسلامی فقط در کشورهای اسلامی نمانده است بلکه به کشورهای غیراسلامی مانند اروپا نیز سرایت کرده است.

ولایتی ادامه داد: امروز شدت انگیزه‌ها و اعتقادات اسلامی با صدر اسلام عملاً تفاوتی ندارد و نفوذ اسلام و قدرت اسلام در ایجاد جنبش و حرکت در مردم و میزان مقبولیت اسلام و جاذبه آن اگر بیشتر از ابتدای صدر اسلام نباشد، کمتر نیست. البته ادیان دیگر چنین ظرفیت و پتانسیلی ندارند.

وی افزود: در مقابل این حرکت و تحرک اسلامی که به آن بیداری اسلامی می‌گوییم، دشمنان اسلام به فکر افتاده‌اند که کاری انجام دهند و از جمله کارهایی که می‌کنند این است که عوامل خود را در نقاط مختلف دنیا ضد اسلام و ارزش‌های اسلامی به کار می‌گیرند و برخی از این حرکات آشکارا مخالف اسلام و برخی حرکات ظاهراً اسلامی ولی ضد اسلام است مانند کاری که سلمان رشدی در انگلیس و با حمایت دولت انگلستان انجام داد یا اقدام کاریکاتوریست دانمارکی یا فرانسوی علیه ارزش‌های اسلامی.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور سابق آمریکا که گفته بود جنگ‌های صلیبی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: آنها بعد از این اظهارات به عراق، افغانستان و سومالی لشکرکشی کردند و امروز مشاهده می‌کنیم که میزان حضور نظامیان غربی به‌خصوص آمریکایی‌ها در کشورهای اسلامی با هیچ‌جای دیگر قابل مقایسه نیست و بخشی از اهداف آنها مقابله مستقیم با اسلام و حمایت از اسرائیل است.

ولایتی ادامه داد: دشمنان نگران این بوده‌اند که رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال است چرا که حزب‌الله در جنگ 33 و 16 روزه و غزه در جنگ‌های 8 و 15 روزه منجر به شکست اسرائیل شدند.

وی با اشاره به اقدامات دیگر دشمنان اسلام یادآور شد: اقدام دیگری که صورت گرفته و جدید است به وجود آوردن گروهی افراطی که به نام اسلام اما علیه اسلام در منطقه کار می‌کنند است و وزیر خارجه سابق آمریکا در کتابی اقرار کرده بود که داعش را آمریکایی‌ها به وجود آورده‌اند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: داعش ادعا می‌کند که کشورها، حکومت‌ها و مکاتب اسلامی، اسلام واقعی نیستند و فقط خودشان اسلام واقعی هستند. اما کسانی که در رأس داعش قرار دارند سوابق بسیار بدی نیز دارند و برخی از آنها از اعضای مرکزیت حزب بعث صدام حسین بودند که بعد از شکست ریش بلندی گذاشتند و ادعای اسلام می‌کنند، در حالی که سابقه تلمذ و تعلیمی در هیچ‌یک از حوزه‌های اسلامی ندارند.

ولایتی اضافه کرد: اینها از اسلام چه‌چیزهایی در تلویزیون‌های بیگانه نشان می‌دهند؟ خلبان اردنی را که اهل سنت بود در داخل قفسی آتش می‌زنند یا اینکه افرادی را که غیر مسلمان هستند و با آنها بیعت نکردند جلوی تلویزیون سر می‌برند. نکته جالب اینجاست که مراسم سربریدن در تلویزیون‌های غربی به نمایش گذاشته می‌شود و آنها اسلام را سر بریدن آدم‌های بیگناه معنا می‌کنند.

وی ادامه داد: رادیو آمریکا و انگلیس می‌گویند که رئیس و عوامل حکومت‌های اسلامی این کار را کرده‌اند و بعد از آن مراسم سربریدن انسان‌ها را در تلویزیو‌ن‌های خود نشان می‌دهند. غربی‌هایی که به وجود آورنده این گروه‌های تکفیری هستند از اسلام چهره‌ای در دنیا ترسیم می‌کنند که از هیچ گروه وحشی در دنیا چنین ترسیمی از مسلمانی نداریم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه اسلام دین رحمت است، گفت: پیامبر اکرم(ص) در فتح مکه فرمودند هیچ خونی ریخته نشود ولی این گروه‌های تکفیری انسان‌های بیگناه را می‌کشند. آنها از اروپا، روسیه،‌ آمریکا و سایر کشورها وحشی‌ترین آدم‌ها و قسی‌القلب‌ترین انسان‌ها را می‌آورند و به آنها پول می‌دهند تا مسلمانان را بکشند و بعد می‌گویند اسلامی که می‌گویند دین رحمت است، این است که سر آدم‌ها را می‌برد یا زنده زنده آنها را می‌سوزاند.

وی با طرح این پرسش که آیا این اسلام در دنیا جاذبه ایجاد می‌کند، گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها که مسیحی هستند، هیروشیما و ویتنام را بمباران کردند ولی در کلیساهای خود می‌گویند: "دستور مسیحیت این است که اگر کسی سیلی به جانب راست صورت تو زد بگویید که می‌توانی به طرف چپ صورتم هم سیلی بزنی." حالا آدم‌هایی که بی‌طرف هستند کدام دین را انتخاب کنند؛‌ دینی که زنده زنده آدم می‌سوزاند یا دینی که صورتش را می‌آورد تا سیلی بخورد.

ولایتی با ابراز اینکه اسلام دین معرفت و قرآن معجزه اسلام است، گفت:‌ قرآن سند ماست و مردم را به تفکر و منطق دعوت می‌کند و هیچ اکراهی در پذیرش دین اسلام نیست و دین را تحمیل نمی‌کند. بلکه ایمان باید در قلوب افراد وارد شود. آیا با این وحشی‌گری‌ها در قلوب کسی اسلام وارد می‌شود؟

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت: امروز کشورهای اسلامی در منطقه ما با تهدید و طراحی غربی‌ها، صهیونیست‌ها و سایر کشورها صحنه یکه‌تازی این اوباشی است که از سراسر دنیا و منطقه جمع شده و علیه اسلام ولی به نام اسلام کار می‌کنند و بر کشورها فشار وارد می‌کنند و میراث فرهنگی آنها را از بین می‌برند و این به‌عنوان توحش کامل است. آنها می‌گویند از بین بردن میراث فرهنگی مبارزه با شرک است ولی سرمایه مسلمین را در بازارها می‌فروشند و می‌گویند که باید آنها را تخریب کنیم اما مشاهده می‌شود که این میراث سر از موزه‌های غربی در می‌آورد.

وی تأکید کرد: وظیفه ماست که با جاهلیت احیاشده در قرن 21 به نام اسلام مبارزه کنیم و آنها چیزی جز ایجاد تفرقه، شکاف بین مسلمانان، بی‌آبرویی برای مسلمانان در دنیا و ریختن خون بیگناهان هیچ خاصیت دیگری ندارند.

ولایتی با اشاره به فتوای جامعة الازهر علیه داعش و گروه‌های تکفیری آن را اقدام صحیح خواند و خاطرنشان کرد: تمام مراکز اسلامی نیز باید چنین اقدامی را انجام دهند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: اگر بنیان مشروعیت کاذب و ساختگی داعش و گروه‌های تکفیری خراب شود خود مسلمان‌ها آنها را به جهنم می‌فرستند و این آفت بیداری اسلامی است و چقدر زحمت دارد که چهره مشوه شده توسط آنها را به جهان بشناسانیم و آلودگی‌ای را که توسط خوارج عصرمان ایجاد شده است، بزداییم.

وی ادامه داد: زمانی که از داعش صحبت می‌کنیم از همه ملزومات و عقبات آنها سخن می‌گوییم. آنها در آسیای مرکزی بین مردم و مسلمانان تبلیغ کرده و بابت کسی که به داعش بپیوندد مبلغ بالایی را به دلار می‌دهند و خانواده او را تأمین می‌کنند.

ولایتی گفت: برخی کشورهایی که صاحب نفت هستند در جهت اینکه سیادت غیرمشروع خود را در جهان عرب و اسلام گسترش دهند، دست به چنین اعمالی می‌زنند و اگر آنها نباشند چنین عقبه‌ای برای این افراد تروریست و قاتل ایجاد نخواهد شد. جرم آنها فقط این نیست بلکه اموال مسلمین را نیز خرج می‌کنند و برخی از آنها حتی برای رژیم صهیونیستی با پول نفت مسلمانان شهرک‌های صهیونیستی احداث می‌کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تأکید بر اینکه برای هر کشوری مردم آن کشور باید تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: در جنگ‌های 1948، 1956، 1967 و 1973 ما هیچ اثری از مردم لبنان در جبهه اسلام نمی‌دیدیم که با اسرائیل بجنگد اما اولین کشوری که اسرائیل را شکست داد، لبنان بود، چرا که بر این کار مصمم بود و توانست بر اسرائیل با همه حمایت‌ها میان کشورهای عربی پیروز شود. همچنین غزه نیز توانست 3 نوبت اسرائیل را شکست دهد، چرا که مردم آن تصمیم را گرفتند و این کار را انجام دادند.

وی یادآور شد: اگر مردم بقیه کشورهای اسلامی تصمیم بگیرند، می‌توانند سرنوشتشان را خودشان تعیین کنند و این‌طور اموال مسلمین به یغما نرود و علیه مسلمانان به کار گرفته نشود.

ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی فقط به انقلاب اکتفا نکرد و نتایج انقلاب را نگه داشت، خاطرنشان کرد: با وجود جنگ 8ساله و محاصره اقتصادی توسط آمریکا جمهوری اسلامی ایستاده و امروز در مقابل قدرتمندترین کشورهای دنیا می‌تواند بایستد و از خودش دفاع کند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به فرمایش حضرت امام که فرمودند "ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم" یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز با همان شجاعت و صلابت در مقابل زیاده‌خواهی‌های اجانب و زیاده‌خواهان ایستاده‌اند.

وی با توجه به جنگ علیه سوریه یادآور شد: دشمنانی که علیه سوریه جنگ را آغاز کرده‌اند تصورشان این بود که حکومت سوریه تا دو یا سه هفته ساقط می‌شود ولی این حکومت 4 سال است که سرپاست و امروز اقبال دولت سوریه میان مردمش بیش از 4 سال قبل است و سوریه نمونه تأسف‌بار مواردی است که عنوان کردم، یعنی مردمی که هیچ گناهی نداشتند ولی طرح آمریکا و عوامل آنها اقتضا می‌کرد که سوریه را به‌عنوان تنها کشوری که در مقابل صهیونیست‌ها ایستاده بود از پا بیندازند.

ولایتی با تذکر اینکه سوریه محور ایستادگی در مقابل قرارداد کمپ‌دیوید بود، خاطرنشان کرد: این قرارداد ملت برای منطقه بود. زمانی که گروهی علیه حکومت سوریه جنگ را شروع کردند یعنی در سال 1980 جمهوری اسلامی از دولت سوریه در آن زمان حمایت کرد؛ یکی از افراد رده‌بالای آن گروه اسلامی با من ملاقات کرد و پرسید: "چرا از حکومت سوریه حمایت می‌کنید؟" من پاسخ دادم: "ملاک ما این است که هر کشوری در مقابل اسرائیل بایستد ما از آن حمایت می‌کنیم" و به او گفتم: چرا شما به‌عنوان یک گروه اسلامی علیه کشورهایی که سرزمین‌های اسلامی را در طبق گذاشته‌اند و هدیه می‌کنند مقابله نمی‌کنید؛ از اینکه درک درستی از قضیه داشته باشید شک دارم و هیچ کشوری وجود ندارد که در مقابل اسرائیل بایستد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: ما با ملت سوریه همدردی می‌کنیم و به آنها هر کمکی می‌کنیم چرا که سوریه خط مقدم جبهه علیه صهیونیست‌ها است. البته جمهوری اسلامی راه را گم نکرده است و فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می‌داند.

وی در پایان گفت: کسانی که جنگ خانگی را بین مسلمانان اداره می‌کنند همچنین غرب و عوامل آنها در منطقه ما برای انحراف اذهان مسلمانان از هدف اصلی که آزادی فلسطین باشد می‌خواهند آن را به هدف‌های انحرافی بکشانند.

انتهای پیام/*

 

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon