هلاکت سرکرده سعودی داعش و انهدام ۴ قایق بمب‌گذاری‌شده

هلاکت سرکرده سعودی داعش و انهدام 4 قایق بمب‌گذاری‌شده

خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی از هلاکت ده‌ها تروریست داعشی در ادامه عملیات نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی و همچنین هلاکت یکی از سرکردگان سعودی این گروه تکفیری در موصل خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری المسله از هلاکت مسئول جنگ‌افزارهای گروه تروریستی داعش در موصل خبر داد که سعودی الاصل بود.

بر اساس این گزارش، یک یگان از گروه موسوم به جنبش افسران آزاده در شهر موصل توانستند ابودعاء السعودی را در منطقه الحی الصناعی شهر موصل به هلاکت برسانند.

عبدالله المولی عضو جنبش افسران آزاد در موصل تأکید کرد ابودعاء سعودی 56ساله مسئول سیطره بر تجهیزات ارتش سابق و مسئول پرونده جنگ‌افزارها و تسلیحات گروه تروریستی داعش بود.

المولی افزود باندهای تروریستی داعش از صبح چهارشنبه پس از هلاکت تروریست سعودی از سوی جنبش افسران آزاد، منطقه الحی الصناعی را محاصره کردند، درگیری‌ها میان افسران این جنبش و تروریست‌های داعش سه ساعت به طول انجامید.

جنبش افسران آزاد که مخالف باندهای تروریستی داعش در موصل است، ماه گذشته از دستگیری 13 مغربی خبر داد که وارد منطقه التامیم موصل شده بودند.

بازدید العامری و الغبان از مناطق آزادشده

پایگاه المسله از بازدید وزیر کشور عراق و دبیرکل سازمان بدر از مناطق آزادشده از اشغال تروریست‌های تکفیری خبر داد.
بر اساس این گزارش، محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق و هادی العامری دبیرکل سازمان بدر از مناطق آزادشده از لوث داعش در غرب شهر سامراء و همچنین تأسیسات المثنی بازدید کردند.

الغبان و العامری همچنین از اوضاع نیروهای داوطلب مردمی هم مطلع شدند.

الغبان در جریان این بازدید دستور تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق در خصوص انفجار تروریستی اخیر که به شهادت بیش از 50 نفر از نیروهای داوطلب مردمی و پلیس منجر شده بود، صادر کرد.

وزارت دفاع عراق سی و یکم می گذشته از آزادسازی هشت منطقه در جنوب غرب سامراء از لوث تروریست‌های داعشی و تلفات و خسارت‌های سنگین تکفیری‌ها خبر داده بود.

انهدام چند قایق بمب‌گذاری‌شده در رودخانه الثرثار

وزارت دفاع عراق از انهدام چند خودروی بمب‌گذاری شده متعلق به تروریست‌های داعشی در رودخانه الثرثار خبر داد.

وزارت دفاع عراق در بیانیه خود اعلام کرد یک گروه از تروریست‌های داعشی بر اثر  انهدام چند قایق بمب‌گذاری شده آنها در رودخانه الثرثار به هلاکت رسیدند.

در این بیانیه آمده است نیروهای فرماندهی عملیات سامراء در یک عملیات منحصر به فرد، چند قایق بمب‌گذاری شده باندهای تروریستی داعش را در رودخانه الثرثار منهدم کردند که طی آن تمام تروریست‌هایی که سوار قایق‌ها بودند، به هلاکت رسیدند.

انهدام کارگاه بمب‌گذاری خودروها در الحویجه

خبر دیگر اینکه کمیته امنیتی شورای استان کرکوک اعلام کرد در حمله هوایی به مقر باندهای تروریستی داعش در ورودی الحویجه، به‌سبب آن که مقادیر زیادی مواد منفجره در این مکان وجود داشت،‌ انفجار بزرگی رخ داد. در این حمله، کارگاه آماده سازی خودروهای بمب‌گذاری شده منهدم شد.

انهدام موشک‌انداز تروریست‌های تکفیری در الانبار

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای از هلاکت چهار تروریست داعشی و انهدام سکوی پرتاب موشکی در استان الانبار خبر داد.
بر اساس این بیانیه، نیروهای ارتش، پلیس و نیروهای داوطلب مردمی، چهار تروریست داعشی را در منطقه حصیبه و الیتامی به هلاکت رساندند، در این عملیات سکوی پرتاب موشک تروریست‌ها هم منهدم شد.

بیانیه وزارت دفاع عراق همچنین از انهدام یک خودروی بمب‌گذاری شده و هلاکت تروریست‌هایی که سوار آن بودند، خبر داده است.

بر اساس این بیانیه، 20 بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها در حصیبه و الیتامی کشف و خنثی شد.

محمود الفهداوی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی تأکید کرده بود نیروهای مردمی با هماهنگی استانداری الانبار و فرماندهی پلیس استان، سه‌هزار پلیس را برای پیوستن به نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی با هدف آزادسازی استان از لوث باندهای تروریستی داعش آماده خواهند کرد.

هلاکت بیش از 40 تروریست داعشی در شمال تکریت

خبر دیگر این که، بیش از 40 تروریست داعشی در شمال شهر تکریت در استان صلاح الدین به هلاکت رسیدند.

یک منبع امنیتی در این باره گفت بیش از چهل تروریست مزدور داعشی در شمال شهر تکریت به هلاکت رسیده و چهار خودرو و یک زره‌پوش حامل سلاح‌های سنگین منهدم شد.

یگان مبارزه با تروریسم و نیروهای کماندویی عراق هم اعلام کردند به نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی برای پاکسازی بیجی و مناطق مجاور آن از لوث داعش کمک می‌کنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان