ابراهیم الجعفری: عراق در حال جنگ با تروریست‌های ۶۲ کشور است

ابراهیم الجعفری: عراق در حال جنگ با تروریست‌های 62 کشور است

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه عراق تأکید کرد نیروهای ارتش و مردمی این کشور در حال جنگ با تروریست‌هایی هستند که از ۶۲ کشور جهان به عراق آمده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، وزیر دفاع برزیل بر حمایت کشورش از عراق در نبرد با تروریسم تأکید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق امروز با جک واکنر وزیر دفاع برزیل در مقر وزارت دفاع این کشور دیدار کرد که طی این دیدار، وزیر دفاع برزیل بر حمایت کشورش از عراق در جنگ با تروریسم تأکید کرد و گفت جنگ ضد داعش یک جنگ سنتی نیست و باید  تمام شرایط برای مقابله با تروریسم خونین فراهم شود.

در این دیدار، اوضاع امنیتی و تحولات مربوط به جنگ عراق علیه تروریسم و تلاش‌های دولت حامی بغداد در این زمینه و همچنین روند روابط دوجانبه میان عراق و برزیل و راه‌های توسعه آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الجعفری گفت عراق در یک جنگ جهانی علیه تروریست‌هایی قرار دارد که از بیش از 62 کشور آمده‌اند، هدف عراق از این جنگ، حفظ وحدت و حمایت از منطقه و جهان از خطر تروریسم است.

وزیر دفاع برزیل هم بر آمادگی کشورش برای همکاری نظامی با عراق و ارائه حمایت‌های لجستیکی و آموزش نیروهای عراقی تأکید کرد و همبستگی دولت و ملت برزیل را با ملت عراق در جنگ با تروریسم مورد تأکید قرار داد و گفت آنچه در عراق می‌گذرد، یک جنگ سنتی و معمولی نیست، به همین سبب باید تمام شروط و سلاح برای مقابله با این تروریسم خونین فراهم شود.

ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق با هدف دیدار با مقامات برزیل به این کشور سفر کرده است تا راه‌های حمایت از عراق در نبرد با تروریست‌های داعش و تقویت روابط دوجانبه را بررسی کند.

هلاکت فرمانده شاخه نظامی داعش در شرق فلوجه

خبر دیگر این که، نیروهای داوطلب مردمی از هلاکت فرمانده شاخه نظامی گروه تروریستی داعش و سه همدست وی در شرق فلوجه خبر دادند.

بر اساس گزارش المدی پرس، محمود مرضی الجمیلی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق تأکید کرد نیروهای داوطلب مردمی در یک عملیات امنیتی پیشدستانه، تجمع تروریست‌های داعش را در منطقه الرشاد شهرستان الکرمه در شرق فلوجه هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن، فرمانده شاخه نظامی داعش ملقب به ابوجراح و سه همدست وی به هلاکت رسیدند.

الجمیلی همچنین از انهدام دو خودروی تروریست‌های تکفیری که سکوهای پرتاب موشک و تیربار بر آن نصب شده بود، در این عملیات خبر داد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان