قیام ۱۵ خرداد ۴۲ منشأ موج بیداری اسلامی در عصر حاضر است


قیام 15 خرداد 42 منشأ موج بیداری اسلامی در عصر حاضر است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت سنندج گفت: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ منشأ موج بیداری اسلامی در عصر حاضر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا محمدامین راستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره) به مردم ایران و همه مسلمانان جهان اظهار داشت: امام خمینی(ره) مصلح زمان بودند و با رهبری عالمانه خویش هویت اسلامی مردم ایران و مسلمانان جهان را به آنان بازگرداندند.

وی افزود: امام خمینی(ره) وحدت، هدایت و رهبریت را به مردم ایران ارزانی داشت و با افکار و اندیشه‌های متعالی خویش بار دیگر آموزه‌های اسلامی را در ایران حکم‌فرما کرد.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: قیام 15 خرداد سال 42 و حرکت ضد استکباری امام خمینی(ره) منشأ موج بیداری اسلامی در عصر حاضر شد و هم‌اکنون بسیاری از قیام‌ها و نهضت‌های آزادی‌خواهانه در دنیا با تأسی از انقلاب اسلامی ایران و منویات امام خمینی(ره) شکل می‌گیرد.

ماموستا راستی افزود: هم اکنون در منطقه ناامن خاورمیانه شاهد ایرانی مقتدر، منسجم و عزتمند هستیم و این مهم نشأت گرفته از مکتب، اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل است.

امام جمعه موقت سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته تجلیل از خدمات سربازان گمنام امام زمان(عج) اظهار داشت: بدون شک نعمت امنیت و سلامت از والاترین نعمت‌هایی است که خداوند متعال به انسان‌ها ارزانی می‌دارد و مردم مسلمان ایران در سایه الطاف الهی و خدمات و رشادت‌های نیروهای نظامی و انتظامی از این دو نعمت والا برخوردارند.

ماموستا راستی افزود: خدمات و تلاش‌های سربازان گمنام عرصه امنیت و آرامش کشور با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست و عزت و تعالی ملت ایران مرهون رشادت‌های این عزیزان است.

وی خاطرنشان کرد: باید همه ما قدردان این امنیت و آرامش باشیم و از کیان کشورمان با تمام توان محافظت کنیم، لذا حفظ اتحاد و انسجام بین اقوام و مذاهب اسلامی از والاترین امور است.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به نزدیک‌شدن به ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خداوند متعال برخی ایام را بر ایام دیگر برتری داده است و ماه مبارک رمضان از جمله این ایام است که آداب، احکام و شرایط ویژه‌ای برای آن تعیین شده است و باید مسلمانان به این احکام احترام بگذارند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon