واقعه ۱۵ خرداد سند مخالفت ملت با استکبار است

واقعه 15 خرداد سند مخالفت ملت با استکبار است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سلماس گفت: واقعه ۱۵ خرداد سند مخالفت ملت با استکبار، سرآغاز نهضت اسلامی روحانیان و انعقاد نطفه مقاومت بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلماس ضمن دعوت مسلمانان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: با توجه به اینکه در دهه آخر ماه شعبان قرار داریم مسلمانان باید در نظافت و غبارروبی مساجد کوشیده و خود را آماده عبادت و بندگی خدا کنند.

امام جمعه سلماس با اشاره به قیام خونین 15 خرداد بیان کرد: در این روز نزدیک به 15 هزار نفر از ملت مظلوم ایران به خاک و خون کشیده شده و به فرموده امام خمینی(ره) این واقعه شوم پشت ما و هر مسلمان غیرتمند را شکست.

وی تصریح کرد: به فرموده بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، واقعه 15 خرداد سند مخالفت ملت با استکبار، سرآغاز نهضت اسلامی روحانیان و انعقاد نطفه مقاومت بود که از حوزه علمیه قم، مرکز فصاحت راستین برخواست و برق‌آسا در سایر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و در شهرهای مختلف، قشرهای عظیم ملت را فرا گرفت و همه را به میدان مبارزه کشید.

موسوی گفت: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تاکید داشتند که نباید پیروزی بهمن 57 ملت ایران و قیام 15 خرداد به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه سلماس بیان کرد: امام راحل(ره) در کتاب فرازی از نور فرموده که قیام 15 خرداد ملت مسلمان ایران ثابت کرد که آنان هیچ ترس و واهمه‌ای از تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان استکباری ندارند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon