بزرگداشت نماینده امام خمینی(ره) در افغانستان در همایش «یاد یار»


بزرگداشت نماینده امام خمینی(ره) در افغانستان در همایش «یاد یار»

خبرگزاری تسنیم: همزمان با فرا رسیدن ۲۶ سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)همایش یاد یار به مناسبت بزرگداشت علامه شهید محمد حسین مصباح در مشهد برگزارشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره), همایشی بانام «یاد یار» ویژه بزرگداشت علامه شهید سید شاه محمدحسین مصباح در فرهنگسرای زیارت واقع در پارک وحدت مشهد به همت شورای فرهنگی مهاجرین افغانستانی و پایگاه اطلاع‌رسانی پیام آفتاب برگزار شد.

شهید مصباح که در سال 1347 در مسیر سفرش به بیت‌الله الحرام و زیارت عتبات عالیات  با امام خمینی (ره) در نجف آشنا و مجذوب شخصیتان حضرت می‌شود؛ با دریافت جواز نامه ی نمایندگی عام در امور شرعیه و حسبیه در افغانستان از سوی امام به تبلیغ و ترویج مرجعیت امام خمینی در افغانستان می‌پردازند. در این همایش به معرفی این شهید پرداخته شد.

در این مراسم رئیس شورای فرهنگی مهاجرین افغانستان به اهمیت موضوع تقدیر و تجلیل از بزرگان و شهدا و فواید آن در جامعه ی اسلامی پرداختند و دلیل انتخاب اولین همایش را با شهید مصباح  فرارسیدن 26 سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب و وجود مدارک مستند از همراهی شهید مصباح با امام خمینی (ره) اعلام کردند.

در ادامه ی همایش سید محمد باقر مصباح زاده فرزند شهید مصباح بابیان شرحی از زندگی و شرایط زمانی و سنی فعالیت ایشان به مهم‌ترین فعالیت‌های ایشان اشاره کردند که عبارتند از:

1-مبارزه با خرافات
2-نقد روحانیت متحجر و دفاع از اصل روحانیت
3-مبارزه علمی و فکری با کمونیست
4-معرفی شخصیت و ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره) در افغانستان
5-مبارزه با حکومت ای استبدادی با قلم و بیان

در این مراسم ویژه‌نامه ای بانام یاد یار ویژه ی  شهید مصباح و کتاب افغانستان در کلام امام خمینی (ره) به نوشته ی سید محمدباقر مصباح زاده در میان حضار توزیع شد که به شناخت این شهید بزرگوار و فعالیت‌هایش  و کلام امام خمینی (ره) کمک بسیاری می‌کند.

هنرنمایی ادبی ابوطالب مظفری در این مراسم و رونمایی از تمبر یادبود شهید  محمدحسین مصباح  نیز با حضور افراد برجسته از دیگر برنامه‌های این همایش بود و همچنین سخنرانان دیگری ازجمله دکتر معصومی به ایراد سخن در این همایش پرداختند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران