داعش از گاز کلر به عنوان سلاح استفاده می‌کند

داعش از گاز کلر به عنوان سلاح استفاده می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه استرالیا تاکید کرد که شبه نظامیان داعش از گاز کلر به عنوان یک سلاح استفاده کرده‌اند و در حال اجیر کردن کارشناسان متخصص برای تولید سلاح‌های شیمیایی هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جولیه بیشاپ وزیر خارجه استرالیا هشدار داد که ظهور و پیدایش گروه های شبه نظامی مثل داعش، یکی از بزرگترین تهدیدات امنیتی است که تاکنون با آن روبرو شده ایم. تروریست های داعش از گاز کلر به عنوان یک سلاح استفاده می کنند و با اجیر کردن کارشناسان فنی و متخصص برای دستیابی به سلاح های شیمیایی تلاش می کنند.

وی در ادامه افزود: استفاده از گاز کلر توسط داعش و اجیر کردن افراد ماهر از کشورهای مختلف از جمله کشورهای غربی، تلاش جدی داعش را برای توسعه سلاح های شیمیایی نشان می دهد.

اظهارات وزیر خارجه استرالیا در شرایطی است که مقام های کرد عراقی تاکید کرده اند که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد داعش از گاز کلر علیه نیروهای پیشمرگه در شمال عراق در درگیری های ژانویه استفاده کرده است.

گاز کلر برای نخستین بار در جنگ جهانی اول به عنوان یک سلاح مرگبار مورد استفاده قرار گرفت. استفاده از گاز کلر بر اساس کنوانسیون 1997 میلادی ممنوع اعلام شده است.

سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی تحقیقاتی را در خصوص استفاده متعدد از گاز کلر در روستاهای سوریه انجام داده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان