نحوه پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه به تولید ابهام دارد

نحوه پرداخت 300 میلیارد تومان یارانه به تولید ابهام دارد

خبرگزاری تسنیم: یک عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صنعت باید برای پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی برنامه منسجمی را تدوین کند،گفت: در حال حاضر چگونگی تخصیص مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی ابهاماتی دارد.

آرمان خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه دولت برای اولین بار طی این سالها اقدام به اعلام جزئیات میزان یارانه پرداختی به بخش تولید کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر چگونگی تخصیص یارانه 300 میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی با ابهاماتی همراه است که مسئولین باید در این رابطه شفاف سازی لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه قرار بود 30درصد از منابع اجرای قانون هدفمندی به بخش تولید اختصاص پیدا کند، افزود: این منابع می‌توانست در قالب سود تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و یا برای بهینه سازی ساختار واحدهای تولیدی و حتی برای جبران افزایش قیمت حامل‌های انرژی جهت جلوگیری از افزایش تورم در سطح جامعه مورد استفاده شود اما متأسفانه این موضوع به صورت کامل اجرایی نشد.

عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: هم اکنون صحبت ارائه 2 هزار میلیارد تومان یارانه به بخش صنعت و معدن در سال 94 است که وزارت صنعت باید برای پرداخت این منابع به واحدهای تولیدی برنامه منسجمی را تدوین کنند تا تکلیف واحدهای متقاضی دریافت یارانه مشخص شود.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه