روسیه نفت صادراتی ایران را به قزاقستان و بلاروس می‌فروشد

روسیه نفت صادراتی ایران را به قزاقستان و بلاروس می‌فروشد

خبرگزاری تسنیم: وزیر نفت ایران با اشاره به احتمال آغاز واردات نفت ایران توسط روسیه در هفته جاری گفت: قزاقستان و بلاروس قادر خواهند بود محموله‌های نفتی ایران را از روسیه خریداری کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفت، روسیه ممکن است هفته جاری در قالب یک موافقتنامه نفت در برابر کالا، واردات نفت خام از ایران را آغاز کند.
زنگنه جمعه‌شب درون هواپیما که از وین عازم تهران بود به خبرنگاران گفت: «ما امیدواریم که هفته آینده» روسیه اولین محموله نفتی را از ایران وارد کند. «بیشتر پول این معامله نقدی خواهد بود و ما از این پول برای خرید کالا از روسها استفاده خواهیم کرد».
زنگنه افزود، وی در روز 3 ژوئن در وین در مورد این قرارداد با الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه گفت‌وگو کرده است.  وی در ادامه گفت، روسیه قصد دارد در قبال پول نقد، «بسیار کمتر از 500هزار بشکه در روز» نفت ایران را خریداری کند و ایران این پول را صرف خرید کالاهای روسی از جمله فولاد، گندم و فرآورده‌های نفتی خواهد کرد.
زنگنه گفت، بر اساس این توافق قزاقستان و بلاروس قادر خواهند بود محموله‌های نفتی ایران را از روسیه خریداری کنند، زیرا آنها بخشی از اتحادیه گمرکات اوراسیا هستند.
وزیر نفت ایران همچنین بدون بیان جزئیات بیشتر اضافه کرد، روسیه ممکن است در قبال نفتی (که از ایران وارد کرده) در پروژه‌های متنوعی با ایران همکاری کند.
انتهای پیام/1*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه