۴۴۵ طرح مبارزه با مواد مخدر در مازندران اجرایی شد

445 طرح مبارزه با مواد مخدر در مازندران اجرایی شد

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از اجرای ۴۴۵ طرح مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال در شهرهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی‌رضا مرادی صبح امروز در نشست خبری هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید موضوع مقابله با معضل مواد مخدر را جدی گرفته است.

وی افزود: بیش از سه هزار و 785 نفر در راه مبارزه با مواد مخدر و بیش از 85 نفر در این راه به شهادت رسیدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به اینکه نظام به صورت جدی در مقوله مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر ورود جدی پیدا کرده است، تصریح کرد: 600 مرکز شربت متادون درمانی به صورت خصوصی و دولتی در استان فعالیت دارند.

مرادی با بیان اینکه 77 مرکز اقامتی کوتاه مدت برای مبارزه با اعتیاد در استان ایجاد کردیم، افزود: در مرکز بازپروری قاجارخیل ساری, بیماران معتاد از یک روز تا شش ماه و یک سال نگهداری و مراقبت می‌شوند.

وی با اعلام اینکه دوره آموزشی اشتغالزایی برای بیماران معتاد در مراکز بازپروری فعال شده است، گفت: توسعه مشارکت مردمی برای مقابله با معضل مواد مخدر در استان امری ضروری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از فعالیت 125 سازمان مردم نهاد درگیر با معضل مبارزه با اعتیاد در استان خبر داد و تصریح کرد: نقش مردم در مبارزه با افیون اعتیاد در مازندران، انگیزه شورای هماهنگی را مضاعف کرده است.

مرادی با بیان اینکه سمن‌های مقابله با اعتیاد باید در استان گسترش پیدا کند، افزود: نقش روحانیان و ائمه جمعه در کاهش معضلات اعتیاد در مازندران امری جدی است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی برای روحانیان، مربیان پرورشی در مدارس و دانشگاه‌ها در جهت مقابله با معضل اعتیاد در استان برگزار شده است، تصریح کرد: انجمن معتادان گمنام در راستای ارتقا امنیت بهبود یافتگان حوزه اعتیاد در مازندران فعال شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از فعالیت جدی سمن‌های مقابله با افیون اعتیاد در استان خبر داد و تصریح کرد: نقش شورا در توسعه مشارکت‌های مردمی امری جدی و هدفمند است.

مرادی با بیان اینکه خوشبختانه منطقه آلوده توزیع کننده علنی مواد مخدر در مازندران نداریم، افزود: مقابله با ورود مواد مخدر به استان در صدر برنامه‌های جدی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران است.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی تولیدکنندگان مواد مخدر صنعتی را در برنامه بعدی شورا مدنظر قرار دادیم، تصریح کرد: بخشداران و دهیاران در ویلاهای ساحلی استان برای مقابله با مخدرهای صنعتی بسیار فعال شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به اینکه پاکسازی مناطق آلوده در پاتوق‌های شهری و روستایی استان را به جدیت دنبال می‌کنیم، افزود: سیاست‌گذاری‌های کلی در حوزه مبارزه با مواد مخدر را امسال با جدیت پیگیر هستیم.

مرادی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم برای مقابله با معضل اعتیاد امری ضروری و جدی است، تصریح کرد: 445 طرح در راستای مبارزه با مواد مخدر در مازندران اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه مازندران محل دپوی مواد مخدر نبوده بلکه مکان مصرف این مواد افیونی است، افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در استان کرمان به مراتب بیشتر از استان مازندران است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به اینکه بیش از 15 دستگاه فرهنگی استان  از اعتبارات فرهنگی و پیشگیری شورا استفاده می‌کنند، تصریح کرد: انتظار داریم تمامی ادارات حوزه فرهنگی در امر مقابله با مواد مخدر گام اساسی بردارند.

وی از اجرای 130 برنامه فرهنگی و پیشگیری در مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، دانشگاه‌ها و مصلاها از ابتدای سال در استان خبر داد و افزود: در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر استاندار و فرمانداران استان در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها ایراد سخنرانی می‌کنند.

مرادی از برنامه‌ریزی برای امحا یک تن مواد مخدر به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: این طرح با حضور مسئولان استانی و مردم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon