خط دوم آبرسانی به شیراز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد


خط دوم آبرسانی به شیراز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس گفت: تمام تلاش این سازمان این است با تامین منابع مالی و استفاده از ظرفیت‌های موجود خط دوم آبرسانی به شیراز از سددرودزن را تا دهه فجر سال ۹۵ آماده بهره‌برداری کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،حمیدرضا دهقانی امروز در حاشیه بازدید معاون امورعمرانی استانداری فارس از طرح‌های عمرانی این سازمان اظهار داشت: طرح آبرسانی از سد درودزن به شیراز به‌عنوان طرح ویژه در اولویت نخست شرکت آب منطقه‌ای است و تمام تلاش کارشناسان فنی و مهندسی برای تسریع در اجرای طرح است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس به مشخصات فنی طرح خط دوم آبرسانی به شیراز اشاره کرد و افزود: این طرح برای  تامین و انتقال سه متر مکعب در ثانیه آب شرب شیراز از سد درودزن در حال ساخت بوده و  شامل 77 کیلومتر خط انتقال با لوله‌های فولادی به همراه تصفیه‌خانه به ظرفیت 3 متر مکعب در ثانیه است.

دهقانی با بیان اینکه خط انتقال آب با لوله‌های فولادی به قطر 1400 تا 1800 میلی‌متر با تونل عبور خط لوله در حال انجام است خاطرنشان کرد: برای اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز  3 مخزن بتنی ذخیره آب به ظرفیت هرکدام 20 هزار متر مکعب در سه نقطه در حال ساخت است.

معاون امور عمرانی استانداری فارس نیز با بیان اینکه طرح آبرسانی از سد درودزن به شیراز  یکی از اولویت‌های اول طرح‌های عمرانی استان فارس است اظهار داشت: براساس برنامه سفرهای استانی دولت تدبیر و امید پروژه‌های ملی که دو سال آخر اتمامشان است در اولویت قرار می‌گیرند.

خلیل رضاییان با اشاره به اینکه بر اساس این برنامه تعداد محدودی از طرح‌های عمرانی استان فارس شامل این اولویت قرار می‌گیرند بیان کرد: از دلایل عمده قرارگیری طرح آبرسانی به شیراز در اولویت‌های طرح‌های عمرانی استان، یکی مشکل تامین آب کلان شهر شیراز و دیگر ی ظرفیت بالای کارفرما، مشاور و پیمانکار طرح در اجرای پروژه است.

رضائیان تصریح کرد: طرح آبرسانی به داراب و زرین دشت از سد رودبال، تکمیل خط یک متروی شیراز و ساخت ورزشگاه میانرود از دیگر طرح‌های بزرگ اولویت‌دار استان فارس هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon